כך מפרקים את המזרקה בכיכר דיזנגוף בת"א • צפו

עבודות הריסת כיכר דיזנגוף יצאו לדרך עם פירוק מזרקת "מים ואש" של האמן יעקב אגם. עלות הפרויקט, במסגרתו תונמך הכיכר למפלס הרחוב, מוערכת בכ-60 מיליון שקלים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפרקים את המזרקה (צילום: פלאש 90; וידאו: מוטי קמחי ואורי דוידוביץ', ynet)

עבודות הריסת כיכר דיזנגוף בתל אביב, במסגרתה תונמך הכיכר ותוחזר למפלס הרחוב, יצאו היום (א') לדרך באופן רשמי. הפרויקט, שעלותו נאמדת בכ-60 מיליון שקל, נפתח בפירוק מזרקת "מים ואש" של האמן יעקב אגם, המהווה את אחד מסמליה המוכרים של העיר תל אביב. המזרקה תועבר באופן זמני לחניון של "אחוזת החוף" במתחם רדינג. שם היא תוצב במשך כשנה - עד להחזרתה לכיכר המשודרגת שתונמך לגובה הרחוב.

בשלב הראשון תיהרס הכיכר, והאזור יחולק לארבעה חלקים נפרדים שבהם יבוצעו העבודות. מכיוון צפון, ייחסם רחוב דיזנגוף ברחוב ארלוזורוב וברחוב פרישמן. מכיוון דרום ומזרח הוא ייחסם באבן גבירול, בקינג ג'ורג' ובבר כוכבא. תתאפשר כניסה לחניון הסנטר. הכניסה לרחוב אסתר המלכה ודיזנגוף תיחסם אף היא. באסתר המלכה יהפוך הקטע שבין שולמית לבין ריינס לחד-סטרי לכיוון מערב. רחוב ריינס וקטע אסתר המלכה יהפכו לדרך ללא מוצא.

המזרקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במסגרת העבודות בכיכר תתבצע גם חפירת תעלה תת-קרקעית מתחת לכיכר החדשה, שבאמצעותה יחברו את תשתיות המים והגז למזרקה החדשה.

בשבועות האחרונים החלו התושבים למחות נגד כוונת העירייה לעקור עצים עתיקים בני יותר מ-70 שנה מסביב לכיכר. הם תלו מודעות אבל על העצים ובכוונתם להפגין עם תחילת העבודות. גם האמן יעקב אגם הביע את מחאתו על פירוק המזרקה מבלי להגיע איתו להסכמות בנושא.

המזרקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הכיכר נחנכה ב-1938 ונקראה על שם צינה דיזנגוף, רעיית ראש העיר הראשון מאיר דיזנגוף. ב-1976 הוגבהה הכיכר מעל מפלס הרחוב על מנת להקל את עומס התנועה באזור, וכמה שנים מאוחר יותר התווספה במקום המזרקה "מים ואש" של יעקב אגם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר