מתחת לבית משפחה בחברון

צה"ל חשף את מפעל הנשק הגדול של הפלסטינים ביו"ש

תחילה טען אב המשפחה כי מיוצר במקום ציוד חקלאי בלבד, אך מידע מודיעיני שנאסף במשך תקופה ארוכה הוביל הלילה את כוחותינו לחשיפת מפעל הנשק הענקי של הפלסטינים (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה''ל)

אמש (ראשון) תפסו כוחות צה"ל מחטיבה מרחבית יהודה 15 מחרטות לייצור כלי נשק בעיר חברון. הם החרימו את אמצעי הייצור שהתגלו בחלל תת קרקעי גדול מתחת לבית מגורים באזור התעשייה הדרומי של העיר.

פעילות מודיעין ופעילות בשטח בשבועות האחרונים של כוחות צה"ל יחד עם השב"כ, הם שאפשרו את חשיפת מפעל הנשק המוגדר על ידי גורמים בכירים במערכת הביטחון כגדול ביותר בכל שטחי יהודה ושומרון. בצבא מסבירים, שעיקר פיגועי הירי בשנה האחרונה בוצעו מכלי נשק שייוצרו באזור זה.

במהלך המבצע, בו נטלו חלק מאות לוחמים מגדוד הצנחנים 890, מגדוד השריון 77, כוחות הנדסה קרבית ומג"ב, התגלו יותר מ-100 קנים של רובי קרלו, רובי צלפים רוסיים בקוטר 7.62 מ"מ שיעילים לפגיעת ראש מדויקת מטווח של 600 מטרים, וגם חלקי רובי אם-16 עם הוראות הרכבה - לראשונה.

גם מצבור גדול של תחמושת הוסלקה באחד מקירות המקום. לפנות בוקר יצאו הכוחות מחברון עם כלל המחרטות והתחמושת וכן עם אב ובנו, שני בעלי המפעל. השניים נחקרים כעת בשב"כ.

האב מסר בחקירתו הראשונית, כי הוא מייצר בביתו חלקים למערכות חקלאיות, אך תוך זמן קצר התגלה שזהו כאמור מפעל תת קרקעי גדול ממדים ליצור מאות כלי נשק, ברמה גבוהה, ובקומה שמעליו גרים בני המשפחה החברונאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר