הישג לארגון הטרור

לבנון: ממשלה חדשה בשיתוף חיזבאללה

הממשלה הוקמה בצל ביקורת עזה על חיזבאללה ומשא ומתן ארוך. הישג לחיזבאללה – שר התעשייה ושר הנוער והספורט, שליטה בקואליציה ושר הגנה המקורב לארגון (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
ראש הממשלה אל חרירי (צילום: מתוך תקשורת העולם הערבי)

אמש (ראשון) הכריזה לבנון כי לאחר משא ומתן מפרך תקום ממשלה חדשה בראשות סעד אל חרירי ראש זרם "אל מוסתקבאל" שקיבל את המינוי מהנשיא הנבחר מישל עאון.

מלכתחילה דובר כי תוך שבועיים – שלושה תקום ממשלה שתוצג לציבור ביום העצמאות הלבנוני, אך המשא ומתן נתקל בקשיים רבים סביב חלוקת התיקים שצמחה מעשרים וארבעה שרים לשלושים.

עם ההודעה אמר ראש ממשלת לבנון הנכנס סעד אל-חרירי כי: "הודות לאללה והודות למאמצים של כל האנשים המסורים הוקמה הממשלה. זו ממשלת פיוס לאומי שתנסה מיד לטפל במשברים במדינה"

הממשלה קמה בצל ביקורת רבה על ארגון חיזבאללה שעיכב את הקמתה בעוד הוא מתעסק בכיבוש חאלב. איש דת שיעי בכיר תקף את מזכ"ל הארגון חסן נסראללה וקרא לו לחדול מההתערבות בסוריה ולהתמקד בלבנון. לדבריו, השתתפותו של ארגון חיזבאללה בלחימה בסוריה משחקת לידי המערב וממשת את התכנית המערבית לפגיעה בארצות ערב.

מנגד הותקף הארגון על ידי חברי פרלמנט שטענו כי דחיית הקמת הממשלה וההתעסקות בסוריה נועדה למצב את כוחו של הארגון במשא ומתן הפנים לבנוני ולהגדיל את נכסיו של חיזבאללה על ידי השתתפותו בשיקומה של סוריה.

בצל הביקורת החיצונית היו מי שהביעו ביקורת פנימית על מספר השרים המועט וחשיבותם, אך הארגון דוחה את הביקורת וטוען כי ההישגים הם רבי משמעות.

העיתון הלבנוני "אל אחבאר" המקורב לחיזבאללה מסביר היום כי רשמית אמנם קיבל הארגון שני שרים לא חשובים במיוחד, אך מבנה הקואליציה והגוש החוסם של המפלגות החברות בגוש עם חיזבאללה מאפשר לארגון להעביר כמעט כל החלטה בה הוא חפץ.

החברות בגוש חיזבאללה הן התנועות "אמל" שקיבלה את תיק האוצר ותנועת "הזרם הלאומי החופשי". מי שחיזבאללה רואה הישג במינויו הוא שר ההגנה החדש יעקוב א-צראף החבר בגוש וחברו של נשיא סוריה בשאר אסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר