בני שטיינמץ הוא איש העסקים החשוד בפרשת שוחד

המשטרה עיכבה את איש העסקים בני שטיינמץ לחקירה בחשד למתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בגינאה שבאפריקה. ביהמ"ש שחררו למעצר בית (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בני שטיינמץ. ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)

המיליארדר בני שטיינמץ, הוא איש העסקים הישראלי שנעצר הבוקר (שני) בחשד למעורבות בפרשה שעניינה מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון במדינת גינאה שבאפריקה.

בית המשפט שחרר בצהריים את שטיינמץ למעצר בית של שבועיים. שטיינמץ נדרש להפקיד ערבות של 50 מיליון שקלים במזומן ושל נכסים בסך 50 מיליון שקלים נוספים. כמו כן בית המשפט הטיל עליו איסור יצירת קשר עם מעורבים והרחקה ממשרדו למשך 30 ימים.

עו"ד יובל ששון, המייצג את שטיינמץ ואת חברת הכרייה BSGR שבשליטתו העוסקת בכריית זהב יהלומים ומתכות, אמר כי "ההליך הנוכחי הינו מיחזור של הליך ישן שמובילה ממשלת גינאה מאז עלייתו לשלטון של נשיאה המושחת אלפא קונדה במטרה להפקיע שלא כדין את זכויות הכריה של BSGR. מדובר בניסיונות מתמשכים וחסרי בסיס המיועדים להסוות את מעשי השחיתות שמטרתם הפקעת הנכסים שלא כדין".

בתום חקירה סמויה בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפה בארה"ב, עצרה הבוקר היחידה הארצית של משטרת ישראל את שטיינמץ בן ה-60.

בהודעת המשטרה נמסר כי "על פי החשד, איש העסקים הישראלי ומעורבים נוספים, ישראלים המתגוררים לרוב בחו"ל, שילמו שוחד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בגינאה, בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים שם".

"החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארצות הברית, שווייץ, גינאה וישראל, במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת ה-OECD נגד שוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם. החקירה מלווה מראשיתה על ידי פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה", נמסר מהמשטרה.

"לאור החשד למעורבות הישראלים ולהיבטים הנגזרים מפעולתם הפלילית לכאורה בחו"ל ונוגעים לישראל, ניהלה משטרת ישראל בתיאום עם הרשויות בחו"ל חקירה סמויה שביססה את החשדות, זאת בהמשך לחקירה הגלויה שנוהלה בחו"ל ולממצאי שורת פעולות חקירה שבוצעו במסגרתה".

עוד מסרה המשטרה כי "הבוקר עיכבה כאמור יחידה ארצית של משטרת ישראל איש עסקים ישראלי, בגין החשד למעורבותו בפרשה, וערכה חיפוש בביתו ובמשרדיו. החקירה הגלויה בהקשר הישראלי בראשיתה וצפויים נחקרים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר