תובע שיכירו בו כנכה

הסוהר של אייכמן: "אני חולם שהוא מנסה לחנוק אותי"

תביעה להכרה בנכות שהוגשה לאחרונה על ידי אחד מהסוהרים הישראלים של הצורר הנאצי, חושפת את הטראומות הקשות שהוא חווה בעבר וחווה עד היום כתוצאה משהייתו הקרובה אליו (חדשות, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אייכמן, בחצר הכלא הישראלי (צילום: אוסף התצלומים הלאומי)

אחד משלושת הסוהרים ששמרו על הצורר הנאצי אדולף אייכמן בתקופת מאסרו בישראל, הגיש לאחרונה תביעה נגד משרד הביטחון: "היה לי קושי נפשי לשמש סוהר אישי של אייכמן ולנתק את עצמי מכל מעשיו האכזריים. הפכתי לאדם תלותי, סובל מפחדים ומחרדות", הוא טוען.

כידוע, אדולף אייכמן הוצא להורג, בתלייה, בישראל. הוא היה מבכירי המנגנון הנאצי ובעל תפקיד מרכזי במנגנון ההשמדה, ובפעולה של המוסד הישראלי בשנת 1960 בבואנוס איירס שבארנטינה, מקום מגוריו, הוא נחטף לישראל והועמד למשפט פומבי בגין פשעי מלחמה, פשעים נגד העם היהודי ופשעים נגד האנושות.

הסוהר, כיום בן 81, ששירת בשירות בתי הסוהר במשך כ-25 שנה, מבקש כעת מהמדינה שבעקבות הטראומה שחווה בתפקידו כמשגיח צמוד על אייכמן, תכיר בו כנכה צה"ל ותפצה אותו בהתאם.

בתביעה נכתב: "הייתי צריך לטעום את האוכל לפניו מחשש שיורע. כל טעימה לוותה בחשש ובפחד גדול שמא אני עלול למות. הרגשתי בכל פעם מחדש שמקריבים אותי כדי לשמור על אייכמן. השמירה עליו הייתה צמודה ולוותה באחריות רבה. באחד המקרים, כשערכתי ביקורת על המכתבים שקיבל, מצאתי סכין גילוח מתחת לבולים שהודבקו על המעטפה".

(אוסף התצלומים הלאומי)

דמותו של רוצח ההמונים הנאצי לא הניחה לו לסוהר, גם לאחר שנים כה רבות שחלפו מאז: "עד היום, כאשר אני נזכר במעשיו הקשים, ברצח החפים מפשע, ילדים חסרי ישע וקשישים, אני מתחיל לרעוד, חש צמרמורות ועיניי זולגות דמעות ללא שליטה. אני סובל מסיוטים בלילה שבהם אייכמן מניח את ידיו על גרוני ומנסה לחנוק אותי תוך שהוא מסתכל עליי בעיניו המאיימות ומסמן לי באצבעו 'אני עוד אראה לך'", הוא מתאר.

יצויין, כי לפני כמה שנים, בעקבות החמרה במצבו הנפשי, הסוהר לשעבר פנה לטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, במהלכו הוא אכן אובחן כסובל מפוסט טראומה, ולכן הוא אף מטופל כיום בכדורים פסיכיאטריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר