פרשת באסל גטאס

צעדים נגד הח"כ הערבי: עיכוב יציאה מהארץ ובקשה להסרת חסינות

פרשת החשדות הביטחוניים החמורים נגד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, לא יורדת מהכותרות. המשטרה העבירה הודעה דחופה לפקחים בגבולות: לא לאפשר לגטאס לצאת (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ גטאס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשטרה העבירה היום (שני) הודעה לכלל מעברי הגבול במדינה האומרת: "ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) דרוש לחקירה וחל איסור לאפשר לו לצאת מהארץ", זאת בעקבות החשדות החמורים נגדו שסייע למחבלים כשהבריח להם טלפונים סלולריים ומסמכים עם מידע מודיעיני.

ההודעה הזו, היא לקח מפרשת הימלטותו מהארץ של יו"ר ומייסד מפלגת בל"ד חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה שנמלט מהארץ כשנודע לו ששירות הביטחון הכללי אסף את המידע הדרוש כדי לעצרו בעוון בגידה לאחר שסייע לחיזבאללה.

את הודעת המשטרה המדוברת קיבלו פקחי ביקורת הגבולות בנמל התעופה בן גוריון, מעבר אלנבי בגבול ירדן ומעבר ניצנה בגבול מצרים, כשמירב הסיכויים הם שאם היה מממש גטאס, הח"כ החשטד, את אופציית הבריחה, היה עורק לאחת ממדינות ערב.

בתוך כך, יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להסרת חסינותו של גטאס כדי שיושעה כבר עכשיו מהכנסת, בלי לחכות למימוש חוק ההדחה אותו רצו להפעיל ח"כים רבים בימין בראשות השר זאב אלקין.

"היה ניסיון להפעיל את חוק ההדחה, תסלחו לי אבל זה מהלך אידיוטי", הסביר לפיד. "מה שצריך זה להדיח אותו עכשיו, לא לחכות שלוש שנים, וחוק ההדחה הרי יתקע את התהליך לשלוש שנים בהם גטאס יסתובב בעולם במלונות פאר ויספר שרודפים אותו פוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר