עולה להתקפה

יאיר לפיד: "הנביא עמוס זעם בדיוק על התנהגות כזו"

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תוקף היום בחריפות את שרי הממשלה, בהם דרעי וליצמן, שאישרו את הקיצוץ במשרדיהם - בין השאר בשביל קומבינות פוליטיות ו... קברי אבות (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לפיד בישיבת הסיעה. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חבר הכנסת יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, תוקף היום (שני) בחריפות את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה שאולצו שרי הממשלה לאשר אתמול בעקבות שורת הוצאות בלתי צפויות בתקציב המדינה, הכוללות את מימוש ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות ואת פינוי עמונה.

בפתח ישיבת סיעתו, אמר לפיד: "מה שקרה אתמול בישיבת הממשלה הוא חסר תקדים אפילו בממשלה הזו. שר הבריאות הצביע בעד קיצוץ של 27 מיליון שקל בתקציב הבריאות, בתרופות, בחדרי מיון. למה? כדי להעביר כסף למפלגה שלו ולמצביעים שלו".

"שר הפנים הצביע בעד קיצוץ של 44 מיליון שקל ברשויות המקומיות, יעלה לנו בארנונה, במקלטים. למה? כדי להעביר כסף למגזר שלו. ראש הממשלה הצביע בעד קיצוץ של 32 מיליוני שקלים בביטחון פנים, במאבטחים בגני ילדים, בשוטרים, במג"בניקים, ועוד 27 מיליון שקל במשרד הרווחה, בעובדים סוציאליים, בקצבאות זקנה וקצבאות נכים. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה", תקף לפיד.

והוא לא סיים בזה: "צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכל 2 מיליארד שקל קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו למי שקרוב לצלחת ויודע לסחוט ולהתארגן על תקציבים. ומה שהכי נורא, זה יש כסף. יש תקופות שאין כסף. אני מבין את זה. הייתי שר אוצר. אבל עכשיו יש כסף. למה הממשלה שכחה שהם קיימים וכל מה שהיא זוכרת זה איך לסדר קומבינות פוליטיות? אני מסתכל על הממשלה הזו, אני מכיר את האנשים שם. מה קרה להם?".

"למה הם כן מצאו כסף אתמול", שאל לפיד רטורית, וענה "לשני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות. אם באמת היה אכפת להם מאבותינו, אם הם באמת היו זוכרים מה ייצגו אבותינו, הם היו זוכרים שאנחנו קוראים בימים אלה בספר עמוס, שכתב בזעם בדיוק על זה, בדיוק על התנהגות כזו: לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ?", ציטט יו"ר יש עתיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנגד, לא נותר חייב ותקף בישיבת סיעת הליכוד את לפיד: "הוא איש שמאל העומד בראשות מפלגת שמאל, ולכן הוא מתנגד להפעיל את 'חוק ההדחה' נגד חבר הכנסת באסל גטאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר