העירייה לביהמ"ש

"התקבלה פנייה נרגשת לפנות את הישיבה"

עיריית י-ם הגיבה לעתירה שהגישה נגדה ישיבת "יד אהרון" ברמות בשל ההחלטה לפנותה. "התקבלה פניה אף מהמינהל הקהילתי בקריאה נרגשת להפסיק את פעילות המוסד" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

התגובה המזעזעת של העירייה: עיריית ירושלים הגיבה היום (שני) לעתירה שהגישה נגדה ישיבת "יד אהרון" ברמות, זאת בעקבות החלטת העירייה ומשרד החינוך לפנות את הישיבה בשל "שימוש חורג בשטח". בכתב ההגנה של העייריה נכתב כי אחת הסיבות לפינוי היא "פניה מרגשת" שהתקבלה נגד הישיבה.

בכתב ההגנה עליו חתומה עו"ד אביב האייר בן שלוש מלשכת היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, נכתב בין היתר כי "שימוש חורג זה מהווה מטרד עצום מעצם מיקומו במרכזו של רחוב קטן של בתים פרטיים, כאשר המוסד מביא לרחוב מדי בוקר עשרות רבות של ילדים אנשי צוות והורים".

"לא זו בלבד", נכתב בכתב ההגנה, "אלא שהתקבלה פניה אף מהמינהל הקהילתי בקריאה נרגשת להפסיק את פעילות המוסד".

רק בשבוע שעבר החליטה הוועדה מקומית לתכנון ובניה שלא לאשר את השימוש החורג במבנה בו שוכנת הישיבה ולאחר דיון סוער בהשתתפות חברי מועצה מכל הסיעות בעיריית ירושלים בראשות יו''ר וועדה מקומית לתיכנון ובניה מאיר תורג'מן באשר לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בראשה עומד הרב חיים קירזון, הוחלט לדחות את ה"בקשה לשימוש חורג". משמעות ההחלטה הינה סגירתה של הישיבה בפועל.

ישיבת הוועדה הסוערת בשבוע שעבר (באדיבות המצלם)

כזכור, בתחילת חודש אלול, פקחים של עיריית ירושלים בליווי כוחות משטרה גדולים, ניסו לפרוץ לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בכדי לפנות את המבנה ולסגור את המקום - זאת בניגוד לצו מפורש שהוציאה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים.

הפשיטה הלא חוקית של העירייה;(צילום: מצלמות אבטחה)

מדובר בווילה השוכנת ברחוב החורש בשכונת רמות ב', שנרכשה על ידי הישיבה הקטנה שבנשיאות הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת יד אהרון.

על מנת לאפשר את קיום הישיבה במבנה הפרטי, נדרש רישיון לשינוי ייעוד המבנה משטח פרטי לשטח שישמש את המוסד. אלא שלמרות שהוגשה בקשה לעירייה וזו הייתה אמורה הייתה לדון בה, ברגע האחרון - באותם ימים - היא הוסרה מסדר היום. לטענת הישיבה, הסיבה להסרת הבקשה מסדר היום נבעה מכך שהעירייה הבינה כי לישיבה יש את הרוב הדרוש להעביר את האישור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר