הנשיא הנבחר מגיב

טראמפ: "דאעש וטרור אסלאמי שוחטים נוצרים"

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הגיב לאירועי הטרור בברלין ובטורקיה בה נרצח שגריר רוסיה בידי מאבטח טורקי ואמר כי המצב נהיה גרוע. "העולם חייב לשנות את חשיבתו" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הנשיא האמריקאי הנבחר, דונלד טראמפ שנבחר אמש באופן רשמי על ידי חבר האלקטורים האמריקני לנשיא ה-45 של ארצות הברית, התייחס הלילה (שלישי) לאירועי אמש בברלין ובטורקיה - וטען כי "טרוריסטים איסלאמיסטים" הם אלו שאחראים לאירוע הדריסה בבירה הגרמנית שבו נרצחו 12 בני אדם ו-48 נפצעו. טראמפ התייחס גם להתנקשות בשגריר הרוסי לטורקיה, אנדריי קרלוב, וטען כי במקרה זה - ההתנקשות בוצעה על ידי גורמים איסלאמיסטים קיצוניים.

בהודעתו של טראמפ על האירוע בברלין, נכתב כי "דאעש וטרוריסטים איסלאמיסטים שוחטים נוצרים במקומות הפולחן שלהם - כחלק מהג'יהאד הגלובלי שהם מנהלים". בהודעה נפרדת גינה טראמפ את ההתנקשות בשגריר הרוסי וטען כי היא בוצעה על ידי "טרוריסט איסלמיסט קיצוני, שהפר את כל כללי הסדר התרבותי".

נכון לשעה זו, אף ארגון טרור לא לקח אחריות על אירוע הדריסה בברלין או על ההתנקשות בטורקיה שבוצעה על-ידי שוטר טורקי בן 22. שני האירועים עדיין נחקרים על ידי רשויות גרמניה וטורקיה, שעדיין לא האשימו רשמית אף גורם באירועים - למרות שבכיר ביטחוני טורקי טוען כי יש ראיות חזקות לכך שהמתנקש השתייך לרשת של מנהיג הדת הגולה, פתהוללה גולן, שהואשם גם בניסיון ההפיכה הכושל במדינה ומתגורר כיום בארה"ב.

הבית הלבן ייחס אף הוא את הדריסה בברלין לטרור. בהודעת גינוי הלילה נאמר בין השאר כי "אנו מגנים מה שנראה כמתקפת טרור בברלין. אנו מוכנים לספק סיוע לרשויות הגרמניות בחקירת האירוע המחריד הזה".

בציוץ בטוויטר שנכתב לאחר מכן ציין טראמפ כי "היום התרחשו מתקפות טרור בטורקיה, שוויץ וגרמניה - והמצב רק נהיה גרוע יותר. העולם המתורבת חייב לשנות את חשיבתו!".

שר הפנים של מדינת מחוז ברלין הדגיש אמש כי הרקע לאירוע הדריסה בעיר עדיין אינו ברור, וכי הוא עשוי להיות תאונה או פיגוע. מאוחר יותר, אמר שיש סימנים כי מדובר במתקפה מכוונת. עם זאת חקירת האירוע הופקדה בידי הרשויות הפדרליות, אלה המטפלות בדרך כלל באירועי טרור מה שמלמד שישנם סימנים ברורים לכך שמדובר בפיגוע טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר