האלקטורים בחרו

סופית: מינויו של טראמפ לנשיא אושר

הלילה אישרו האלקטורים סופית את מינוי טראמפ כנשיא ארה"ב ה-45. למרות ניסיונות הדמוקרטים להביא לעריקת אלקטורים נגדו, מי שהפסידה נקודות הייתה קלינטון (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)
קלינטון נשארת בבית באופן סופי - האלקטורים אישרו באישון ליל (שעון ישראל) רשמית את ניצחונו של דונלד טראמפ ואת בחירתו לנשיא ארה"ב ה-45.
על אף לחץ כבד של הדמוקרטים ששלחו מאות אלפי מכתבים לאלקטורים והפגנות במקומות שונים ברחבי ארה"ב. האלקטורים - אלו שבוחרים הלכה למעשה את הנשיא - עשו את מה שהיה צפוי ואשררו את ניצחון טראמפ.
מעבר לזה ספגה קלינטון ביזיון קטן נוסף כשחמשה אלקטורים שהיו אמורים להצביע בעבורה הצביעו למועמדים אחרים חסרי סיכוי ככל הנראה כמחאה נגד קלינטון, מה שהותיר אותה עם 227 אלקטורים מול 304 של טראמפ ממנו גם ערקו שני אלקטורים בטקסס.
כאמור, הקמפיינים של הדמוקרטים והניסיונות לשכנע אלקטורים רפובליקנים להפוך את עורם ולהצביע בניגוד להצבעת הרוב במדינתם לא נשאו פרי וטראמפ נבחר באופן רשמי וסופי לאחר הספירות החוזרות בהן ניצח שוב ללא דרמות מיותרות.
ב־6 בינואר יתכנסו שני בתי הקונגרס למושב משותף מיוחד כדי לאשרר את הצבעת האלקטורים. ב־20 בינואר, המנצח בבחירות - דונלד טראמפ - יושבע לנשיא וייכנס אל הבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר