בעקבות ירי

ארה"ב סגרה את השגרירויות בטורקיה

לאחר שהלילה בוצע ירי לעבר שגרירות ארה"ב בבירה הטורקית, אנקרה, הודיעו האמריקאים כי לעת עתה הם סוגרים את הנציגויות במדינה מחשש לפגיעת הטרור (חדשות בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

טורקיה משלמת מחיר יקר על אירועי הטרור בתוכה ו-12 שעות לאחר רצח השגריר הרוסי בטורקיה, שגרירות ארצות הברית בטורקיה הודיעה שהנציגויות באנקרה, באיסטנבול ובאדנה יהיו סגורות לפעילות שוטפת לאחר שבמהלך הלילה נורו יריות בסמוך לשגרירות האמריקנית באנקרה.

על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות הטורקית 'אנדלו', משטרת טורקיה עצרה הלילה (ג') אדם שירה באוויר מחוץ לשגרירות האמריקנית באנקרה.

לפי הדיווח היורה ירה שמונה יריות וצעק "אל תשחקו איתנו" לפני שנתפס על ידי המאבטחים.

כזכור, אמש נרצח השגריר הרוסי בטורקיה, אנדריי קרלוב. השגריר נורה בגבו על ידי שוטר טורקי בן 22 בעת שנאם בתערוכת תמונות שעוסקת ביחסי טורקיה ורוסיה. באירוע נפצעו שלושה בני אדם נוספים. מותו של השגריר הרוסי נקבע בעת שטופל בבית חולים באנקרה.

רגע ההתנקשות (מהתקשורת הטורקית)

מאוחר יותר חוסל היורה על ידי כוחות הביטחון הטורקים. שר הפנים הטורקי סולימן סוהילו הגיע למקום האירוע, והודיע לממשלה הרוסית על התקרית.

צלם של סוכנות הידיעות AP שנכח במקום, סיפר לכלי התקשורת כי החמוש שבר תמונות, קילל ברוסית, צעק "אללה אכבר" ובעודו יורה צעק לעבר השגריר כי זו "נקמת הטבח בעיר חאלב".

בימים האחרונים נרשמה קרבה בין טורקיה ורוסיה, כאשר הנשיא פוטין ומקבילו ארדואן נפגשו בנסיון להגעה לפתרון מוסכם בחאלב. ההתקרבות באה על רקע תקופת נתק ארוכה בין המדינות ששיאה היה בהפלת המטוס הרוסי בגבול סוריה-טורקיה והטלת סנקציות רוסיות על טורקיה.

האירוע עם השגריר הרוסי וסגירת השגרירויות האמריקאיות גורמות לנזק תדמיתי אדיר לארדואן שנאבק בטרור מבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר