ביקורת מופע

מופע 'צמאה': כל מי שלא שם - שירוץ לשם

24 אלף בני אדם השתתפו השבוע במופעי י"ט כסליו בבנייני האומה, מבקר המוזיקה (הליטאי) של כיכר השבת השתתף בשמחה וחזר לספר בהתלהבות על החוויה (חדשות המוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: נתנאל לייפר, כיכר השבת)

מי שלא ראה שמחת י"ט כסליו בבנייני האומה לא ראה שמחה מימיו ואת זה אני אומר כליטאי יבשוש שיכול בדרך כלל לכבות גפרור בוער רק במבט ספקני, אך זו השנה השלישית שאני מקפצץ בעוז, ספוג זיעה ומלא בשמחה יחד עם האלפים הרבים שמגיעים פשוט כדי לשמוח ולרקוד עם ניגוני חב"ד הנפלאים.

8 מופעים סולד אאוט (כ-3000 מקומות כל מופע, רובם אינם חב"דניקים) בתוך 3 ימים, אין עוד משהו כזה בשום מקום ומדובר במופע אחד המושקעים והמהודקים שאפשר לראות היום שמתחיל עוד משלב קבלת הפנים עם קפה ועוגות ולאחר מכן עם קרקרים, זיתים מלפפונים חמוצים ואפילו בקבוקי וודקה לשתיית לחיים ובקבוקי מים אישיים לכל דורש.

כאמור, זו הפעם השלישית שלי במופע צמאה בבנייני האומה ומפיקי האירוע לא שוקטים על שמריהם וההפקה הופכת למהודקת ומרשימה יותר משנה לשנה. הבמה המושקעת והמדהימה קטעי הקישור שפשוט הרימו את השירים טפח נוסף לשמים. אפילו ההתוועדות שהייתה באמצע המופע ועוררה אצלי חשש שאשתעמם ממנה פשוט הייתה מוצלחת ובמקום וגרמה לשירים להפוך לסוג של תפילה עם הרבה "אור" וגם "כלים" כמיטב ההגדרה החסידית.

מאחורי ההפקה המוזיקלית המעולה עומד כמידי שנה נאור כרמי המוכשר, שמרכז את פרויקט האלבומים המוצלח במיוחד "צמאה" שהאלבום החדש שלו "צמאה 3" יצא לפני כשבועיים לחנויות.

בניגוד לשנים הקודמות בהם הביצועים התמקדו באלבומי צמאה היו יחסית מעט ביצועים מהאלבום החדש ורובם היו מתוך האלבומים הקודמים. בניגוד לשנתיים האחרונות בהן אביתר בנאי כיכב לצידו של האחד והיחיד והבלתי ניתן להחלפה, פשוטו כמשמעו, אברהם פריד, השנה פתח את הערב הזמר הצעיר והמוכשר ישי ריבו.

לא קל היה לריבו להיכנס לנעליו הגדולות של בנאי, שפרח מידי שנה עם הניגונים העתיקים, אך לאחר פתיחה רגועה ומהוססת מעט התפוצץ ריבו יחד עם הקהל עם הביצוע של "והריקותי" שגרם לקהל לזנק מהמושבים ולהציף את האולם המלא בשטף אדיר של שמחה שאי אפשר היה להתעלם ממנה.

במופע השתתף לראשונה גם הזמר עמיר בניון שנתן אינטרפטציה שונה ללחנים החסידיים המוכרים וצבע אותם בגוון הסלסולי האופייני לו. הקהל מעט התקשה לשיר יחד עם בניון, אך מחיאות הכפיים שקיבל הבהירו שהוא בהחלט לא סבל.

אורח נוסף היה שולי רנד שביצע כמה שירים והשתתף במחרוזות בקולו העמוק והלהיב את הקהל.

קטעי הניגונים סחפו את הקהל בצורה יוצאת מן הכלל והאולם עמד כולו על הרגליים בריקודים סוערים ואילץ את התזמורת שוב ושוב להצטרף אליו בנגינה גם לאחר הסיום הרשמי של המחרוזת.

המופע בבנייני האומה הפך כאמור, מזמן למופע המוזיקה היהודי הגדול בארץ כזה שכולם רוצים להיות בו, קהל וגם אמנים שפשוט הגיעו לביקור קצר של כמה שניות דוגמת חנן בן ארי, אהרן רזאל ואביתר בנאי שהגיחו לבמה בקטעי המחרוזות והריקודים הסוערים שהיו גם על הבמה ונתנו כמה שניות בקולם.

חובה לציין כי מלבד המופעים התקיים יריד ספרי חסידות ענק בו נמכרו תוך שלושה ימים כחצי מיליון (!!!) ספרים ובנוסף למופעים התקיימו במקום התוועדויות גדולות נוספות בהם השתתפו עשרות אלפים נוספים. על פי נתוני המארגנים השתתפו בפסטיבל 'צמאה' למעלה מ-50 אלף איש, מספר מרשים בכל קנה מידה.

כמידי שנה אני יכול לומר בבטחה, שכבר עתה אני ממתין למופע של שנה הבאה ולהפתעות שיביא בחובו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר