פיגוע הדריסה בברלין

גרמניה: המשטרה מאשרת כי מדובר באירוע טרור איסלאמי

משטרת גרמניה אישרה את ההערכות הראשוניות כי פיגוע הדריסה הלילה בברלין שהביא למותם של 12 ולפציעתם של 48 בני אדם היה אירוע טרור ולא תאונה • צפו ברגעים הראשונים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר וידאו: מתוך ynet)

משטרת ברלין הודיעה הבוקר (ג') כי נהג המשאית שדרס אתמול 12 בני אדם למוות ופצע 48 בשוק חג המולד עשה זאת בכוונה, ובכך אישרה את ההנחה הראשונית שמדובר בפיגוע דריסה. "החוקרים שלנו מניחים שהמשאית נסעה בכוונה לתוך הקהל בשוק חג המולד בברייטשיידפלאץ", מסרה המשטרה. "זו כנראה מתקפת טרור".

המשטרה הגרמנית מסרה כי לצורך החקירה היא תפנה את המשאית מזירת הפיגוע, וביקשה מהציבור שלא לפרסם תמונות של פינוי המשאית "מתוך כבוד". משטרת ברלין הוסיפה כי היא נוקטת את כל הצעדים המשטרתיים הדרושים בהתאם להערכה שמדובר במתקפת טרור.

לפי הדיווחים בגרמניה הדורס הוא מבקש מקלט שהגיע בפברואר למדינה מאפגניסטן או מפקיסטן, והשתמש בכמה שמות בדויים בזמן שהותו בגרמניה. כשעה אחר שדהר לתוך ההמון בשוק ונמלט הוא נתפס בגן חיות סמוך. לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית הוא היה מוכר למשטרה בעקבות עבירות קלות, ולא בגלל קשר לטרור.

אתמול דווח כי מבקש המקלט חטף את המשאית מנהג שנסע לגרמניה מפולין, וגופתו נמצאה ברכב אחרי הפיגוע. המשטרה מסרה הבוקר כי מדובר בנהג בעל אזרחות פולנית, וכי לא הוא זה שנהג במשאית בזמן פיגוע הדריסה. בעלי המשאית אמר מוקדם יותר כי אבד הקשר עם נהג המשאית, בן דודו, וכי הוא מעריך שהיא נחטפה. המשאית הייתה עמוסה בקורות פלדה. המשטרה מסרה כי כיוון נוסף שנבדק הוא שהמשאית נגנבה מאתר בנייה בפולין.

עדי ראייה סיפרו כי המשאית נסעה במהירות של כ-65 קמ"ש - יותר מהמהירות המותרת באזור זה - ולא נראה כאילו היא מנסה להאט.

הרב יהודה טייכטל, שליח חב"ד בברלין ורב הקהילה היהודית בברלין, הגיע לזירת האירוע כ-20 דקות לאחר הדריסה. בזמן הדריסה הוא היה באירוע בקהילה היהודית. "בזירה היו הרבה מאוד אמבולנסים ובדיוק סיימו לפנות את הפצועים", סיפר. "היה בלאגן גדול מאוד. הגענו לברר אם היו יהודים או ישראלים. אנחנו בקשר עם משטרת ברלין כדי להבין מי הנפגעים ומקווים לטוב". אנשי שגרירות ישראל בברלין החלו הלילה לעבור בין בתי החולים בברלין כדי לבדוק אם ישראלים נפגעו באירוע. לפי שעה לא ידוע על נפגעים ישראלים.

משטרת ברלין קראה אתמול לתושבים להישאר בבתים ולהשאיר לה את הדרכים פנויות. אחר כך מסרה שאין אינדיקציה לסכנה נוספת בברלין – קרי לא מדובר במתקפת טרור מתמשכת. ראש העיר ברלין מייקל מולר אמר: "מה שאנחנו עדים לו הוא דבר דרמטי. לבי עם משפחות ההרוגים והפצועים".

כזכור, לפני כחצי שנה היה אירוע דומה בעיר ניס שבצרפת אז דהר נהג משאית מוסלמי לתוך המון חוגג וגרם למותם של 80 בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר