צפו בתיעוד

היסטוריה בחסידות ויז'ניץ: החלה הסרת בית המדרש הגדול

הבוקר החלו העבודות - אל מול עיניהם הנרגשות של החסידים, להסרת מבנה בית המדרש המיתולוגי של החסידות שבקריית ויז'ניץ בבני ברק, זאת לקראת הקמת בית המדרש החדש "בית ויז'ניץ" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הריסת בית המדרש (צילום: באדיבות המצלם)

היסטוריה של ממש בחסידות ויז'ניץ: כפי התכנון המוקדם החלו הבוקר (שלישי) קבלני הביצוע בפעולת הסרת מבנה בית המדרש המיתולוגי של החסידות שבקריית ויז'ניץ בבני ברק זאת לקראת הקמתו של בית המדרש החדש "בית ויז'ניץ" שיהיה גדול פי שלוש בשטחו.

מנופי הענק החלו בגילוח העמודים שהפכו לסמל של החסידות כאשר מאות חסידים עומדים נרגשים ומביטים במחזה ההיסטורי.

הסרת המבנה הישן דרשה וחייבה תכנון מוקפד ומרבי על מנת לשמור על בטיחות תושבי האזור, תלמידי מוסדות החינוך והעוברים והשבים ברמת המקסימום. בשבוע האחרון נוצקו ארבעת עמודי ביסוס ענקיים בקוטר של מעל למטר, ולעומק עצום של 35 מטר בעמקי האדמה. העמודים מהווים את התמיכה העיקרית לצד מערב של בנין בית המדרש הגדול והמפואר החדש, ועקב מורכבות העבודה הוכרחה ביצועם עוד לפני תחילת הסרת המבנה הישן.

עבודות ההריסה

ההחלטה של האדמו"ר על הקמת בית המדרש החדש הגיעה לאחר שנוכח כי המקום צר מלהכיל את האלפים ובעיקר בימי ראש השנה והחגים אז נאלצו בחסידות להקים אוהלים ומבנים טרומיים בכדי לאכלס את ההמונים.

בית המדרש המיתולוגי נבנה על ידי האדמו"ר בעל הישועות משה מויז'ניץ זצ"ל לפני עשרות שנים - כשאז הוסר בית המדרש הקודם של אביו מרן בעל האמרי חיים מויז'ניץ זצ"ל.

לצורך גיוס הכספים לבניית בית המדרש החדש שהה בשבועות האחרונים האדמו"ר מויז'ניץ בארה"ב וזכה להצלחה מרובה.

בתקופת הבנייה תשמש את החסידות מבנה זמני ענק שהוקם ברחבה ממול בית המדרש, המבנה הזמני גם הוא גדול ורחב יותר מביהמ"ד הישן ומשתרע על שטח של מעל 1000 מ"ר. ביהמ"ד החדש שבנייתו החלה תשתרע על שטח של 3300 מ"ר אשר בו מעל 10,000 מקומות תפילה.

כאמור, הבוקר החלו במלאכת ההסרה. סיום המלאכה המשוער הוא סוף השבוע, כשמלאכת הפינוי תארך כחודש ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר