נתוני הלמ"ס

לכמה מתושבי בני ברק יש מחשב וסלולר?

סקר הלמ"ס שמתפרסם אחת לחמש שנים על 14 הערים הגדולות בישראל חושף את הרגלי הצריכה בישראל כשאת הציבור החרדי מייצגת ברשימה העיר בני ברק (חדשות, חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שעסק בהוצאות של משקי בית ב-14 הערים הגדולות בישראל חשף נתונים מעניינים גם בנוגע לצריכה של הציבור החרדי למוצרי טכנולוגיה, כשבני ברק משמשת כדוגמה בשל היותה העיר החרדית היחידה ברשימה.

הנתונים מתייחסים ל-14 הערים הגדולות במדינה - שמונה הערים שבהן יותר ממאתיים אלף תושבים: ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, ראשון לציון, אשדוד, פתח תקווה, באר שבע ונתניה. יחד עם שש הערים המונות מאה אלף ומאתיים אלף תושבים - רמת גן, חולון, בת ים, בני ברק, אשקלון ורחובות.

באופן לא מפתיע, בבני ברק כרבע מההכנסה הכספית ברוטו מקורה בקצבאות ובתמיכות - יותר מפי שניים מהממוצע הארצי. אך בני ברק מובילה בתחום הפוך יחד עם ראשון לציון, רחובות, ואשדוד בהן יותר מ-70% ממשקי הבית גרים בדירה בבעלותם. בירושלים ובבני ברק צפיפות הדיור הגבוהה ביותר - יותר מנפש אחת לחדר.

המשפחות הגדולות בבני ברק יוצרות שינוי גם בצריכת, האחוז הגבוה ביותר של בעלי מקפיא עמוק נמצא במשקי הבית בבני ברק (40.2%) והנמוך ביותר במשקי בית בתל אביב -יפו (6.6%). במשק בית בראשון לציון אחוז הבעלות הגבוה ביותר על מדיח כלים - 60.4%, ואילו בבני ברק הנמוך ביותר - 7.8%. בנתון נוסף מובילה בני ברק בה מחצית ממשקי הבית מחזיקים בבעלות על מייבש כביסה לעומת רק חמישית מתושבי בת ים.

כפי שכבר כולם יודעים אחוז מכשירי הטלפונים הניידים בישראל גבוה מאד ועומד על מעל 95%. בנתניה נמצא אחוז הבעלות הגבוה ביותר - 98.7% אך בבני ברק רק ל49% יש מכשיר סלולרי.

למשקי הבית ברחובות יש את אחוז הבעלות הגבוה ביותר על מחשב ביתי אחד לפחות וכן אחוז הגבוה ביותר של משקי בית המנויים לאינטרנט - 90.2 אחוז, ו-86 אחוז בהתאמה.

לעומת זאת בבני ברק רק ל-14% יש על פי נתוני הלמ"ס מחשב בבית, זאת למרות שיש לסייג את הנתונים התמוהים במיוחד אל מול הנתונים של חברות התקשורת שמלמדים על אחוזים גבוהים הרבה הרבה יותר של חיבור לאינטרנט לסוגיו השונים בחברה החרדית.

בסוף הקיץ האחרון, התפרסם במחקר של מכון הישראלי לדמוקרטיה, ומכון ירושלים לחקר ישראל שחובר על ידי החוקרים גלעד מלאך, מאיה חושן, ולי כהנר – חוקרים וותיקים של החברה החרדית כי לא פחות מ-54 אחוזים מהציבור החרדי משתמשים במחשב, ולא פחות מ-41 אחוזים משתמשים באינטרנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר