שב ואל תעשה

הדחת רטאס: חילוקי דעות ב'יהדות התורה'

בעוד חברי סיעת ש"ס ומרבית חברי הקואליציה תומכים בהדחת ח"כ בסאל רטאס, ב"יהדות התורה" - מלבד מוזס - מסרבים לחתום ומעדיפים להצטרף כאחרוני החותמים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ באסל ראטס (צילום: מריפ אלסטר - פלאש 90)

בזמן שיושב ראש ש"ס השר אריה דרעי הודיע כי הסיעה תתמוך בהדחת חבר הכנסת באסל רטאס בעקבות החשדות נגדו שהבריח פלאפונים למחבלים עם דם על הידיים בכלא קציעות, נראה שביהדות התורה הדעות חלוקות בין ח"כ מנחם אליעזר מוזס לח"כ ישראל אייכלר.

השר זאב אלקין עסוק ביממה האחרונה בהחתמת תשעים חברי כנסת בכדי להחיל על רטאס את החוק ולהדיחו מכנסת ישראל, בסיעות הקואליציה חותמים על המסמך, אך רוב סיעת יהדות התורה החרדית טרם חתמו על החוק, מלבד יו"ר הסיעה מנחם אליעזר מוזס.

בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן אמרו ל"כיכר השבת" כי השר טרם התבקש לחתום על המסמך והנושא טרם עלה על שולחנו.

גורם אחר ב'אגודת ישראל' אמר כי ברגע שישיגו 84 חתימות ויהיו חסרים החתימות של יהדות התורה אז שיגישו אליהם בבקשה שיחתמו. "אתה יודע מה, אפילו מספיק שיהיה שבעים חתימות ואנחנו נצטרף", אומרים בסיעה.

הגורם הסביר מדוע ישנה התנגדות בתוך הסיעה לחתימה על הדחת הח"כ הערבי: "הבא בתור שיודח בחוק הזה יהיה חבר כנסת חרדי שידבר נגד בית המשפט. אז אנחנו לא צריכים לקפוץ".

כאמור, למרות הדברים, יו"ר הסיעה מוזס חתם, זאת למרות שחברי הכנסת בסיעה מעדיפים שלא להתערב בנושא, אלא אם כן הם אלו שיהיו הכף המכרעת ואז יצטרפו למסמך.

כזכור, במהלך ישיבת סיעת ש"ס שהתקיימה אתמול אמר היו"ר השר אריה דרעי: "ח"כ באסל גאטס חצה את כל הקווים האדומים. נבחר ציבור שמבריח מכשירים סלולאריים לאסירים ביטחוניים שעלולים לשמש לתכנון והוצאתם לפועל של פיגועים, אינו יכול להיות חבר בכנסת ישראל", נמסר בסיום הישיבה".

במהלך ישיבת הסיעה דרעי קיבל עדכון על המחלוקת ביהדות התורה, ח"כ יגאל גואטה דחף שש"ס תוביל את ההחתמה, לבסוף דרעי הכריע להוציא הודעה נגד הח"כ הערבי ובעד ההחתמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר