אותר בבית החולים

פיגוע הדריסה בברלין: ישראלי נפצע קשה

לאחר שלא חזר למלון שלו במהלך הלילה, הבוקר דיווח משרד החוץ כי תייר ישראלי נפצע קשה בפיגוע הדריסה בברלין. מצבה של אשתו שהייתה אף היא שם, אינו יודע (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום מסך מתוך טוויטר)

גבר ישראלי נפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה אמש (שני) ביריד בברלין בו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו 48 בני אדם.

על פי משרד החוץ, הוא מאושפז בבית החולים כשהוא מונשם. מצבה של אשתו לא ידוע. השניים הוגדרו בתחילה נעדרים לאחר שלא חזרו במהלך הלילה למלון שבו הם שוהים.

משטרת ברלין הודיעה הבוקר כי נהג המשאית הדורס עשה זאת בכוונה, ובכך אישרה את ההנחה הראשונית שמדובר בפיגוע דריסה. "החוקרים שלנו מניחים שהמשאית נסעה בכוונה לתוך הקהל בשוק חג המולד בברייטשיידפלאץ", מסרה המשטרה. "זו כנראה מתקפת טרור".

המשטרה הגרמנית מסרה כי לצורך החקירה היא תפנה את המשאית מזירת הפיגוע, וביקשה מהציבור שלא לפרסם תמונות של פינוי המשאית "מתוך כבוד". משטרת ברלין הוסיפה כי היא נוקטת את כל הצעדים המשטרתיים הדרושים בהתאם להערכה שמדובר במתקפת טרור.

לפי הדיווחים בגרמניה הדורס הוא מבקש מקלט שהגיע בפברואר למדינה מאפגניסטן או מפקיסטן, והשתמש בכמה שמות בדויים בזמן שהותו בגרמניה. כשעה אחר שדהר לתוך ההמון בשוק ונמלט הוא נתפס בגן חיות סמוך. לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית הוא היה מוכר למשטרה בעקבות עבירות קלות, ולא בגלל קשר לטרור.

אתמול דווח כי מבקש המקלט חטף את המשאית מנהג שנסע לגרמניה מפולין, וגופתו נמצאה ברכב אחרי הפיגוע. המשטרה מסרה הבוקר כי מדובר בנהג בעל אזרחות פולנית, וכי לא הוא זה שנהג במשאית בזמן פיגוע הדריסה. בעלי המשאית אמר מוקדם יותר כי אבד הקשר עם נהג המשאית, בן דודו, וכי הוא מעריך שהיא נחטפה. המשאית הייתה עמוסה בקורות פלדה. המשטרה מסרה כי כיוון נוסף שנבדק הוא שהמשאית נגנבה מאתר בנייה בפולין.

עדי ראייה סיפרו כי המשאית נסעה במהירות של כ-65 קמ"ש - יותר מהמהירות המותרת באזור זה - ולא נראה כאילו היא מנסה להאט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר