"סחר קבוע"

סליק במספרה: חיילים מכרו לפלסטינים נשק צה"לי רב

כתב אישום הוגש לאחרונה נגד שוהה בלתי חוקי, שקנה נשק רב משני חיילים בצה"ל. את הסחורה המבוקשת שתכנן להעביר לפלסטינים בשטחים, הוא הסליק בינתיים במספרה ברהט (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

כתב אישום הוגש בימים אלו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד תושב העיר הפלסטינית דורא, הייתם רמאדין בן 22, בגין קשירת קשר לסחר בנשק עם כמה שותפים, בהם שני חיילי צה"ל שחקירתם נמצאת בטיפול מצ"ח. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של רמאדין עד תום ההליכים.

מכתב האישום עולה, כי רמאדין הסתיר את התחמושת שקיבל מהחיילים בתוך מספרה בעיר הבדואית רהט שבדרום. כשלוש שנים שהה רמאדין בישראל ללא היתר. הוא יצר קשר עם שני חיילים שהביאו לו שלושה רימוני הלם, 20 מחסניות ו-2,453 כדורים של רובה M-16.

החיילים קיבלו ממנו בתמורה כסף רב. התחמושת הובאה למספרה, משם היתה אמורה לעבור לשטחי הרשות הפלסטינית ולהימסר לאדם שזהותו עדיין אינה ידועה.

המשטרה סיכלה את עסקת הסחר בנשק בסמוך לצומת שוקת, במחסום שמעה. בחיפוש המשטרתי נמצאו במספרה גם רימוני הלם מוסתרים. רמאדין מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, עבירות סחר בנשק, החזקת תחמושת ושהייה ללא היתר.

"זהו חלק משרשרת סחר בנשק, והעברת נשק מצה"ל לשטחי הרשות הפלסטינית באופן קבוע", מציינת הפרקליטות בנימוקיה לבית המשפט את הצורך להארית את מעצר הפלסטיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר