ה'וושינגטון פוסט' פתח בקמפיין נגד ממשל טראמפ

העיתון שתמך בקלינטון בבחירות, פתח בקמפיין נגד כוונת טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ומינויו של דיוויד פרידמן לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל (חדשות, בעולם)

העיתון 'וושינגטון פוסט' שתמך בהילארי קלינטון הדמוקרטית בבחירות בארצות הברית, יוצא היום (שלישי) חוצץ נגד מינויו של דיוויד פרידמן לשגריר ארצות הברית בישראל ולכוונתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים. העיתון פרסם היום שלושה מאמרים אותם כתבו יו"ר ג'יי סטריט, הפרשן ריצ'רד כהן ומאמר נוסף שנחתם כמאמר מערכת העיתון.

מאמר המערכת טען כי העברת השגרירות מתל אביב לירושלים עלולה לפגוע במדיניות ארה"ב במזרח התיכון. למרות שהסיכוי שמערב ירושלים יועבר לפלסטינים אפסי והעברת השגרירות לא תפגע בסיכויי ההקמה של בירה פלסטינית במזרח ירושלים "שרוב האוכלוסייה שלה ערבית", פתיחת שגרירות בירושלים תביא לאלימות קשה, נטען בעיתון.

המאמר מציין כי שני נשיאים אמריקאים חשבו בעבר להעביר את השגרירות לירושלים אך נמלכו בדעתם, שכן הם הבינו שהמהלך עשוי להביא להתפרצות ערבית אלימה נגד ישראל וארצות הברית וכי הסיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים יכול להיפגע.

באשר למינויו של פרידמן, נטען במאמר המערכת, כי טראמפ לא שקל את מעשיו לפני המינוי. פרידמן, כך נכתב, מממן את ההתיישבות בגדה המערבית שמשתלחת בפתרון שתי המדינות, בוושינגטון פוסט כתבו עוד כי קשה לדמיין איך פרידמן, שאינו בעל ניסיון דיפלומטי, יצליח ליצור יחסים בונים עם רוב הישראלים שאינם חולקים את האידיאולוגיה הקשה שלו.

פרשן העיתון ריצ'רד כהן, תקף בחריפות את ממשל טראמפ וכתב כי כמעט בטוח שהעברת השגרירות תביא להתפרצות אינתיפאדה נוספת. "מהלך כזה יביא לעלבון רב לעולם הערבי". באשר לשגריר הנכנס כתב כהן כי פרידמן לא רק תומך בהקמת התנחלויות נוספות, אלא גם רוצה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. "פרידמן נראה כאילו הוא לא יודע כלום על האזור. מדובר במינוי שצריך לדחות מכיוון שהוא מהווה סכנה לשלום במזרח התיכון ולחיי אמריקאים", קבע פרשן הוושינגטון פוסט במאמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר