פרסום ראשון

גננות חרדיות מאלעד הפכו ללוכדות עכברים ופתחו בשביתה

"גננות הפכו ללוכדות עכברים ומובילות רהיטים במטרה לחסוך תשלום" טוענים בהסתדרות על רקע השביתה בה פתחו מאות גננות וסייעות ברשת "קן ציפור" כמחאה על תנאיהן (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מאות הגננות שבתו: בעקבות משבר שפרץ בין הנהלת מוסדות "קן ציפור" באלעד לצוות הגננות והסייעות, הבוקר (שלישי) שבתו העובדות החרדיות ברשת במשך כשעתיים בשעות הבוקר, זאת כמחאה נגד הנהלת המוסדות שמסרבת לחדול ממה שהעובדות מכנות כ"פגיעה קשה בזכויותיהן".

בהסתדרות אומרים כי ההתאגדות נוצרה כתוצאה מהתעמרות חמורה של הנהלת הרשת בעובדות החרדיות. הפגיעה המגוונת - לטענת ההסתדרות - נעה מהלנת שכר ואי העברת תשלומים המגיעים על פי חוק ועד שימוש בסייעות ובגננות כלוכדות עכברים ומובילות רהיטים תוך שימוש בחומרי הדברה מסוכנים, במטרה לחסוך תשלום לצוותים מקצועיים רלוונטיים.

הרשת, המחזיקה בכ-15 אשכולות גנים באלעד מעסיקה כ-400 אנשי צוות, כאשר מתוכם התאגדו כ-300 כבר בספטמבר במסגרת מרחב פתח תקווה, ראש העין, אלעד והסביבה של ההסתדרות. "יו"ר המרחב גיורא נחום הנחה את הצוותים המקצועיים של ההסתדרות לפתוח בהידברות עם מנכ"ל המוסדות אורי ברים, במטרה להוביל להשגת הסכם קיבוצי הוגן לעובדים ולמוסד כאחד. אלא שלמרבה הצער, נתקלו בהסתדרות בהתחמקויות מצידה של הנהלת "קן ציפור" תוך המשך הפגיעה בעובדות ובתנאי שכרן" נמסר.

בהסתדרות אמרו כי "הפגיעה בעובדים חמורה שבעתיים לאור העובדה שתנאי השכר בענף הגננות והסייעות עומדים על משכורות מינימליות מול הקרבה ומאמץ גדול של העובדים". הערב מבהירים בהסתדרות כי "אם הנהלת המוסדות לא תפנה להידברות עם צוות המשא ומתן לא יהיה מנוס מהרחבה והחרפה של העיצומים".

את העובדים מלווים הנציגים במרחב בראשות גיורא נחום ובהובלת עו"ד רעות עידן, מזכירת האיגוד והיועץ המשפטי עו"ד איתן שמורק. במקביל, מלווים את העובדים אנשי החטיבה החרדית בהסתדרות בהנחייתו של יו"ר החטיבה עו"ד רפי מלאכי ורכזת החטיבה אודליה מעודה.

מההסתדרות נמסר: "כידוע ההסתדרות מבקשת תמיד למצות הליכים בטרם שימוש בנשק השביתה, אבל הפגיעה המתמשכת בעובדות מחד, וההתעלמות מהפניות למשא ומתן רציני מאידך לא הותירו בידינו כל ברירה. עדיין לא מאוחר למנוע החרפה של המאבק באמצעות הסדר קיבוצי שיבטיח שמירה על הזכות של הסייעות והגננות להעסקה בכבוד על פי התנאים המקובלים בענף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר