גאטס הודה כי העביר טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים

ח"כ באסל גאטס הודה היום (שלישי) בחקירתו במשטרה כי העביר טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכל קציעות. גאטס טען כי המניע למעשה הומניטרי ולא סיוע לטרור (חדשות, בארץ)

גטאס בפתח מדרדי יחידת להב 433 (צילום: רועי אלימה, פלאש90)

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) הודה היום (שלישי) במהלך חקירתו במשרדי להב 433 של המשטרה כי העביר טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. כך דווח הערב בחדשות 2.

על פי הדיווח, גאטס קשר את עצמו לאירוע, ולמעשה הודה בהעברת הטלפונים לידי מחבל אחד ופרטים מוצפנים לידי מחבל שני בחקירתו טען גאטס כי ביצע את המעשים ממניעים הומניטריים, על פי הדיווח גאטס מנסה כעת להפחית מחומרת המעשה ולטעון שהמניע הוא לא סיוע לטרור אלא סיוע הומניטרי לאסירים.

במהלך חקירתו הציגו לו החוקרים את הסרטונים שמתעדים את מפגשיו עם שני המחבלים והעברת הטלפונים והפתקים, כולל הקלטות שמע של השיחות בינו לבין המחבלים במהלך המפגשים.

לשכתו של גטאס מסרה הערב בתגובה: "חבר הכנסת גאטס לא הודה בחקירתו היום כי העביר טלפונים ניידים, כפי שנטען בכתבה בערוץ 2 . ח"כ גטאס ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו".

עוד נאמר בתגובתה כי "ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטרית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב, סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות".

טרם החקירה היום נמסר מטעמו של גאטס: "ההר יוליד עכברון". ובתום החקירה מסרה המשטרה "לגטאס מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר - הכנסת חפץ אסור/מסוכן".

אתמול פורסם כי גאטס חשוד שהבריח טלפונים סלולריים זעירים כרטיסי סים, ומסמכים בעלי תוכן מודיעיני לשני אסירים ביטחוניים לשני אסירים ביטחוניים בכלא קציעות.

בתוך כך, ועדת הכנסת אישרה הערב את היזמה של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ולפיה חברי כנסת לא יוכלו לבקר אסירים ביטחוניים. בהודעת הוועדה בראשה עומד חבר הכנסת יואב קיש נאמר: "ועדת הכנסת מתנגדת לקיום ביקורים של ח"כים אצל אסירים ביטחוניים כהגדרתם על ידי שב"ס".

"הוועדה סבורה שיש בביקורים גיבוי ועידוד לאותם אסירים, למעשיהם ולשולחיהם, ביקורי אסירים ביטחוניים אינם חוסים תחת חסינותם וזכויותיהם של חברי הכנסת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לביטחון המדינה כתוצאה מהביקורים, לפי חוות הדעת של שירותי הביטחון. הוועדה מאשרת את הצעת השר לקבוע, בתיאום עם יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת, מספר בעלי תפקידים מקרב חברי הכנסת, אופוזיציה וקואליציה, שלהם תינתן הזכות לקיים ביקורים על מנת להבטיח פיקוח פרלמנטרי נאות על תנאי כליאתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר