תומכי המורדים בסוריה צילמו סרטון במצרים ונעצרו

המשטרה המצרית עצרה צלמים שצילמו ילדה כשבגדיה מוכתמים בדם באתר הרס במצרים. התמונות הוזמנו על ידי המורדים בסוריה ונועדו ל'זעזע' את העולם (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
חאלב, ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק. תמונה ראשית: שאטרסטוק)

המשטרה המצרית עצרה אמש (שני) קבוצת במאים וצלמים מצריים באתר בניה באזור סואץ, לאחר שצילמו ילדה מדממת. מבדיקה שערכה המשטרה המצרית התברר כי הילדה, השייכת למשפחה קשת יום, הייתה עם אמה באתר ובצילומים נראתה הילדה לבושה בשמלה לבנה המוכתמת בדם ומחזיק בבובה שהוספגה בנוזל אדום. כמו כן, נמצאו באתר תחבושות רפואיות שהוספגו בנוזל ושימשו את צוות ההפקה.

פועלי בניין שהיו באתר הזעיקו את המשטרה שעצרה את האם ואת צוות ההפקה. מהחקירה עלה כי הקבוצה עבדה עבור גורמי אופוזיציה סורים וערכה עבורם צילומי תעמולה באתר ההרוס. התמונות בקשו לדמות את העיר חאלב, והיו אמורות להופיע בכל העולם ולזעזע את התקשורת הבין לאומית.

גורמים המזוהים עם משטר אסד הגיבו לתמונות, ואמרו כי צילומים אלו מעידים על תעשיית הכזבים והשקרים בהם נוטים ארגוני האופוזיציה להשתמש. הם מיהרו גם להעלות תמונות מחגיגות חג המולד בסוריה בהם נראים אנשים חוגגים ומאושרים.

בתקופה האחרונה, חלה התקרבות בין שלטונות מצרים למשטר אסד בסוריה. לפני כשלושה שבועות אף שלחה מצרים מסוקי קרב ויועצים צבאיים שנלחמים כתף אל כתף עם הרוסים והסורים והיו שותפים לניצחון על המורדים בחאלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר