צפו: הביצועים של מסוק התובלה העתידי של צה"ל

בצה"ל שוקלים לרכוש את המסוק החדש של חברת לוקהיד מרטין. המסוק המדובר, הוא שדרוג של מסוק היסעור הנוכחי - ומבצעי הרבה יותר (צבא וביטחון)

(צילום: לוקהיד מרטין)

בחיל האוויר שוקלים לרכוש מסוק תובלה חדש שיחליף את המוביל האווירי הוותיק 'היסעור', המשרת את החיל כחמישים שנה. בחברת סיקורסקי שבבעלות לוקהיד מרטין המייצרת את המסוק החדש, סיימו לאחרונה סדרת ניסויים על מסוק ה-CH-53K. בניסוי האחרון, המסוק אף הגיע למהירות של 170 קשר, השווים למהירות של 315 קמ"ש.

ה-CH-53K הוא מסוק תובלה כבד, ובארה"ב הוא נחשב למסוק העתידי של הצבא האמריקאי. כמו כן, המארינס כבר הודיעו על הזמנת 200 יחידות של המסוק. הפעם הראשונה בה המריא המסוק הייתה לפני מעט יותר משנה, ומאז ביצעה החברה סדרה רחבה של ניסויים הבודקת את המנועים, מערכות הטיסה ומעטפת הביצועים. לפי שעה, נראה שיצרנית המסוק מרוצה מהתוצאה, הניסויים בוצעו בארבעה מסוקים שיוצרו עד כה לצורך ביצוע הניסויים. הסרטון שפרסמה החברה מציג את המסוק במספר ביצועים ובמצבי קיצון של פעילות.

צילום: המארינס

ה-CH-53K הוא דומה למסוק היסעור המשמש את חיל האוויר הישראלי - רק חדש, מתקדם, וחזק יותר. הוא מסוגל לשאת 55 לוחמים או מעט יותר מ-16 טון ציוד, כ-6 טון יותר מהיסעור הנוכחי. הוא נועד לשאת מגוון גדול של כלי רכב במהירות וביעילות. טווח הטיסה של המטוס הוגדל וניתן לתדלקו גם באוויר. ה-CH-53K גם שודרג במנוע נוסף והוא כולל עתה שלושה מנועי טורבו, אחד יותר מהיסעור.

נראה שבחיל האוויר הישראלי יעדיפו לרכוש את המסוק הזה מאשר לנסות ולמצוא מחליף ליסעור, שכן תמיד בחיל האוויר אמרו כי "את היסעור מחליפים רק ביסעור".

צילום: לוקהיד מרטין

מסוקי היסעור המשמשים כיום את צה"ל סובלים מ"מחלות זקנה", והשימוש בהם מוגבל בשל גילם. הבדיקות השגרתיות של המסוק אחרי 27.5 שעות טיסה כוללות עצירה של הכלי לחצי יום, כל 55 שעות טיסה ליום שלם וכל 110 שעות טיסה - לשלושה ימים - עובדה שמגבילה מעט את השימוש הרציף בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר