המו"מ נכשל

החלה השביתה הגדולה ברשויות המקומיות

לאחר משא ומתן לילי שנכשל הודיע מרכז השלטון המקומי כי העירייות ברחבי הארץ ישבתו היום, האשפה לא תפונה וגני הילדים לא יפעלו במחאה על קיצוץ בתקציבי האיזון (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

המשא ומתן שנערך הלילה בין נציגי הממשלה לרשויות המקומיות הגיע למבוי סתום. הבוקר (ד') מושבתים השירותים העירוניים ברשויות המקומיות בכל הארץ מלבד בירושלים במחאה על הקיצוץ הרוחבי,

כאמור, הלילה נערכה פגישה במשרד ראש הממשלה בין נציגי משרד האוצר למרכז השלטון המקומי אך לא הושגו הבנות שימנעו את השביתה.

"נציגי הממשלה עשו כל מה שניתן כדי למנוע את השביתה וכדי שילדי ישראל ילכו לבתי הספר ולגנים. עם זאת, ראש הממשלה ושר האוצר לא הסכימו לפריצה של מסגרות התקציב. כאמור, הצדדים לא הגיעו להבנות ולצערנו נציגי השלטון המקומי החליטו להשבית מחר את השירותים לאזרחים", נמסר מטעמו של שר האוצר משה כחלון.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "לטובת 190 הרשויות המוחלשות ורשויות הפריפריה, הגענו לבקשת ראש הממשלה לדיון חירום על מנת לנסות ולפתור את הבעיה כדי שלא להשבית את כלל עובדי ושירותי השלטון המקומי. לצערנו הרב כל הצדדים באו בידיים נקיות, למעט נציגי משרד האוצר שהתבצרו בעמדתם ולא הסכימו לקבל שום החלטה שתכליתה לשמור על התקציבים הבסיסיים של למעלה מ-190 רשויות בישראל, ולאפשר את הקיום הבסיסי של הרשויות הללו".

"על כן השלטון המקומי יחל לשבות בעוד מספר שעות - החל מהשעה 06:00 בבוקר, כדי להגן על החינוך, הרווחה, ואיכות החיים של תושבי מדינת ישראל. ראשי הרשויות יתכנסו בשעה 11:00 בכנסת כדי להחליט על המשך הצעדים במאבק".

עיריית ירושלים לא תצטרף לשביתה ועובדיה התבקשו להגיע כרגיל. בפתח תקווה יתקיימו לימודים בכל בתי הספר, בין היתר בתיכונים. עם זאת, לא יינתנו שירותי מזכירות, עובדי משק ואבות בית.

איום השביתה נמסר לראשונה שלשום, אז שיגרו ראשי רשויות מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי מכתב ובו התריעו כי אם יבוצע הקיצוץ הרוחבי המתוכנן במענקי האיזון, הדבר יגרום לפגיעה בשלטון המקומי ובשירותים המוניציפליים לתושבים. "גזרה זו", נכתב, "מוטלת בהמשך לשורת רפורמות פוגעניות וחד-צדדיות בחוק ההסדרים ובהמשך לקיצוץ רוחבי שאושר על סך 4.5% מתקציבי המדינה".

במרכז השלטון המקומי אמרו עוד כי תקציבי האיזון והפיתוח במשרד הפנים הם "ליבת הסיוע התקציבי של השלטון המרכזי לרשויות מוחלשות. בישראל קיימות 65 רשויות מאוזנות, ומלבדן כל הרשויות נתמכות במענקי האיזון. קיצוץ במענקים משמעו פגיעה בכ-190 רשויות מקומיות ובשירותים שהן מעניקות לתושביהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר