ניתוק עמוק

נתניהו "ניחם" את מתיישבי עמונה: גם אני גורשתי

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' הפגין ראש הממשלה ניתוק עמוק מסבלם של התושבים כשהשווה את הגירוש מבתיהם לעובדה שנאלץ לעזוב את בית ראש הממשלה (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אם אין לחם תגורו בפלז'ה (צילום: מרק ישראל סלם, לע"מ)

ביקורת חריפה מובעת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל התבטאות שיוחסה לו, הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות" בנושא עמונה כשנתניהו מואשם בניתוק מסבלם של התושבים. הדברים נאמרו, כך על פי הדיווח בעיתון, במוצאי שבת, בעיצומם של המגעים האחרונים בניסיון למצוא פשרה שתמנע את פינוי היישוב.

תושבי עמונה שנכחו בפגישה במשרד ראש הממשלה ניסו להסביר לנתניהו מה המשמעות מבחינתם של אובדן הבית והריסתו. אלא שעל פי הדיווח הם נדהמו לשמוע את ראש הממשלה משיב להם כך: "אני מבין מה זה לאבד בית. אחרי בחירות 99' (בהן הפסיד נתניהו לברק), בהתראה אפסית, פשוט סילקו אותי ואת משפחתי מהבית בבלפור. ככה, עם כל החפצים, פשוט נזרקנו לרחוב. נאלצנו ללכת לשרתון פלאזה, זו תחושה נוראית".

תושבי עמונה ההמומים ניסו לענות ואמרו "בכל זאת, אדוני ראש הממשלה, זה קצת שונה", אבל נתניהו השיב: "זה קשה, קשה מאוד".

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לדברים עד לפרסום הכתבה.

כזכור על פי המתווה שאושר על ידי התושבים, אתמול הגישה המדינה לבג"ץ בקשת דחייה לפינוי עמונה ב־45 ימים מהתאריך שנקבע - יום ראשון הקרוב, זאת כדי לאפשר את יישום המתווה של פינוי בהסכמה שהושג מול התושבים.

בהודעת הפרקליטות נכתב כי הדחייה המבוקשת נדרשת כדי להשלים את מציאת הפתרונות למגורים זמניים לתושבי עמונה. עם זאת, בפרקליטות הבהירו כי המדינה לא תבקש ארכה נוספת גם אם המתווה לא ימומש.

מתשובת המדינה עולה כי בסופו של דבר עומד המתווה על שלוש נקודות מרכזיות: חלקת "עמונה צפון" תשמש למגורי 12 קרוואנים ולא 24 כפי שתושבי עמונה דרשו, העברת יתר התושבים לארבע חלקות מפוצלות אחרות על ההר והמשך הפתרון רק באישור בתי המשפט ולא בצווים מנהליים.

בתחילת השבוע אישרו תושבי עמונה את המתווה המתוקן לפינוי, ולאחר מכן אישרה אותו גם הממשלה. לפי המתווה, חלק מהמשפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה סמוכה שנקראת חלקה 38, אלא שלאחר חתימת המתווה התגלו בעיות חמורות מכיוון שישנן טענות לבעלות על הקרקע עליה תוכנן שיבנו, שהוגשו על ידי ארגון "יש דין". מתוך בקשת המדינה עולה כי נמצא פלסטיני שלו יפוי כוח מתשעה מתוך עשרה אחים שהם היורשים של החלקה, וכך הופכת החלקה המהותית ביותר במתווה לבלתי ניתנת לבנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר