כינוס הסמינרים נגד האקדמיה

אשת החינוך ובת המגיד סחפה בנאומה את אלפי הבנות

"המערכה מבלבלת, אנחנו לא מתבלבלות" - בנאום דרמטי ורווי אמונה, אשת החינוך הגב' מנוחה לוי, בת המגיד רבי שמשון פינקוס זצ"ל, סחפה את אלפי הבנות בכנס נגד האקדמיה • צפו בנאום (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חברת השידורים החיים שיא לייב)

במסגרת כינוס בנות הסמינרים שנערך אתמול (שלישי) באיצטדיון ארנה בירושלים נגד תופעת האקדמיה החרדית נאמו מרנן ורבנו גדולי הדור דברים חריפים ונחרצים, לצד ראשי הישיבות חברי מועצות גדולי התורה שהביאו את דבר המערכה הקשה לצד הבטחות על חיפוש פתרונות מתאימים.

אולם נדמה כי דווקא נאומה הדרמטי של אישה אחת היה זה שסחף אחריו אלפי בנות בקריאה "מי לה' אליי".

לאחר משאם של גדולי הדור וראשי הישיבות נאמה אשת החינוך הגברת מנוחה לוי, בתו של המגיד מישרים הגאון רבי שמשון פינקוס זצ"ל.

הגברת לוי, בקול נחוש וברור, רוממה את רוחן של הבנות והכריזה כי הן ה"זבולון" המסייע ליששכר של דורנו. "אנו נמצאות במערכה מבלבלת, אבל אנחנו לא מתבלבלות".

הגברת לוי הביאה בשמו של אביה הגר"ש פינקוס זצ"ל את המשל הנודע: "אתן מכירות את משחק השחמט, כל אחד יודע שיש פה שני יריבים, שחור מול לבן, ויש מטרה אחת משותפת, כל אחד רוצה את המלך של השני, השגת את המלך - ניצחת במלחמה הזו, לפעמים אחד מהמשחקים יכול לעשות מהלך ולנצח אבל הוא לא עושה אותו, לא מוכן להתקדם בכיוון, שואלים אותו למה? והוא אומר - אני אוהב את הסוס, ובמהלך כזה אני מפסיד את הסוס, אומרים לו אם אתה כל כך אוהב את הסוס אל תשחק שחמט, שכחת בשביל מה המשחק? כדי להגיע למלך - לפעמים צריך להקריב סוס".

"באנו להכריז שאנחנו יודעים לאן אנחנו צריכים להגיע", המשיכה הגברת לוי, "לא התבלבלנו, צריכים להשיג את המלך. וכל אלו שמספרים לנו סיפורי סוסים לא מרשימים אותנו, לא מבלבלים אותנו".

הגברת לוי המשיכה בנאומה ואמרה כי "ערב חנוכה כולנו יודעים לתאר את מסירות הנפש של אלו שהלכו למלחמה על מנת למות ולא ידעו שיהיה ניצחון ונס גלוי, ובכל אותו דור אנחנו מכירים סיפורים שיהודים הסכימו לוותר על החיים שלהם כדי לא להיכנע לאותם פיתויים ולאותו חושך של גלות יוון. ואנחנו אומרים לעצמנו 'וואו, אם הייתי שם הייתי חלק מן המערכה', 'פשוט שהייתי עומדת בניסיון', 'לא הייתי מוכנה לוותר על יופי על כוח? ואפילו אולי על החיים בשביל קריאת מי להשם אליי? ברור שהייתי מסכימה', אז אני אומרת לכן - זה לא כזה פשוט, לא כזה ברור.

"אז היה חושך גדול אבל היום אנו באור. כל בת ישראל כאן מכריזה על עצמה אני הזבולון. נכון, אני רוצה להביא פרנסה לבית של תורה - אבל אני לא מתבלבלת. אם גדולי ישראל אומרים שמדובר במלחמה על כל האומה שלנו, אני מצייתת לדבר השם.

אני מסתכלת לכסף הזה בעיניים ואומרת: 'נכון, כסף זה דבר חשוב. אבל יש דבר חשוב עוד יותר - לשמוע את דבר השם כפי שנמסר על ידי גדולי הדור, לשמור על התורה בכלי טהור.

"שוב נשמעת בימים אלו הקריאה מי לה' אליי. מנסים לפתות אותנו במילגות, אנו מתפללים 'הבט משמיים וראה כי היינו לעג וקלס בגויים נחשבנו כצאן לטבח יובל'. הם חושבים ניתן להם עוד קצת כסף, עוד קצת פרנסה, הם ילכו כמו צאן לטבח, אבל ריבונו של עולם - תראה את האולם הזה, תראה 'ובכל זאת שמך לא שכחנו', אנחנו לא שוכחות אותך, אכפת לנו ממך, אכפת לנו כבוד שמים מהשמירה של העם היהודי.

"ויש לנו מה לבקש ממך בחזרה וזה ברגע הגדול הזה - ריבונו של עולם נא אל תשכחנו, אמור די לגלות הזאת, גלות הגוף והנפש, שכל יום שומעים בשורות כל כך קשות של גוף, ובשורות כל כך קשות של נפש, של כאלו שאנחנו מאבדים, בגלל כל מה שעומד לנו מאחורי החומות, פיתויי האינטרנט, מקומות עבודה לא כשרים, תן לנו כוח להגיד לאאא לכסף, ליופי, לכבוד שסותר את הרצון שלך, תן לנו פרנסה ואת כל הדברים הטובים שאתה יכול לתת לבנות שבאו היום לכבודך".

בסיום נאומה, הוסיפה אשת החינוך: "נסיים בתפילה משותפת בשירה של צמאה לך נפשי, התפילה תעלה לכסא הכבוד, אין ספק שהשפע שיבוא מתוך הרגעים האלה עוד נזכה להנות ממנו לימים רבים, בקרוב יבוא משיח ונעמוד שם בגב זקוף ונאמר שכבר גילו חז"ל ש'בזכות נשים צדקניות נגאלנו ובזכותן עתידים להיגאל'".

צפו בנאום המלא של אשת החינוך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר