5 דברים טובים שקורים כשמפסיקים לשתות אלכוהול

גם אם אינך נכנס להגדרה הטוטאלית של "אלכוהוליסט", ושתיית אלכוהול היא לא יותר מתחביב לילי או שבועי, או בכלל תופעת לוואי של עישון, 5 דברים טובים יקרו לך אם תפסיק לשתות לחלוטין (Men)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בכסלו תשע"ז | 21.12.16
כדאי לך להפסיק... (צילום: שאטרסטוק)

יתכן וזו כוס היין הלילית שהפכה לשתיים ואז לשלושה, או שאולי אתה מגזים מעט עם כמות הבירה, ותעיד על כך הכרס התופחת, כך או כך, שתיית יתר היא בעיה שמלווה בתופעות לוואי בעייתיות גם אם אינך עונה על ההגדרה של 'אלכוהליסט'. ויתור על אלכוהול אינו פשוט אמנם עבור מי שהתרגל למנה היומית שלו, אך הוא שווה את המאמץ.

אלו הם חמשת הדברים הטובים שיקרו לך אם תפסיק לשתות אלכוהול:

אתה תישן טוב יותר

אחד המחקרים האחרונים בכתב העת אלכוהוליזם: Clinical & Experimental Research מצא כי שתייה לפני השינה מגביר את דפוסי גלי האלפא במוח-מעין פעילות מוחית המתרחשת בדרך כלל כאשר אתה ער אך במצב של מנוחה. התוצאה? שינה טרופה. ממצאים של 27 מחקרים נוספים מצאו כי בעוד בהתחלה, אלכוהול עשוי לעזור לאנשים להירדם מהר יותר ועמוק יותר, לאחר תקופה קצרה זה מתחיל להשפיע לרעה על איכות השינה שלהם.

וויתור על אלכוהול יעניק לך בתמורה, שינה רגועה ועמוקה שתשפר את יכולות הביצוע והריכוז שלך ביום למחרת. בלילות הראשונים זה עלול להיות קשה, ואתה עלול למצוא את עצמך מתהפך על משכבך בניסיון להירדם בהתחלה, אולם מהר מאד הגוף שלך יתרגל, ואתה תהנה משינה בריאה וטובה.

לישון טוב יותר (צילום: שאטרסטוק)

אתה תאכל פחות בארוחת ערב

על פי מחקר שפורסם ב- American Journal of Clinical Nutrition, אלכוהול הוא אחד המאיצים הגדולים לאכילת יתר. אלכוהול מגרה את החושים שלנו ומגביר את פעילותם, כתוצאה מכך חוש הריח עובד שעות נוספות והרצון לאכול גובר. מחקר חדש שפורסם בכתב עת בנושא השמנה, גילה כי אנשים שצרכו מנה יומית של אלכוהול השווה בערך לשני משקאות, אכלו כמות מזון הגדולה ב-30% מאלו שלא צרכו בכלל.

אתה תרד במשקל.

לאלכוהול יש דרך ערמומית להגדיל את צריכת הקולריות היומיות שלך מבלי שתבחין בכך. לא רבים יודעים זאת, אך בירה ויינות הם משקאות עתירי קלוריות כלעצמם מעבר להיותם מעודדים אכילה מוגברת. בפחית בירה לדוגמא יש לא פחות מ-150 קלוריות. כשתתחיל 'לחתוך' אותם מהתפריט היומי שלך, תגלה שאתה מתחיל לאבד משקל ללא מאמץ רב.

העור שלך יהיה בריא יותר

לאחר כמה ימים נקיים מאלכוהול, תבחין שהעור שלך נראה ומרגיש לח, עשיר, ובריא יותר. הסיבה לכך היא שאלכוהול הוא חומר משתן, וכתוצאה מאיבוד הנוזלי נגרמת התייבשות העור. אם שמת לב שאתה סובל מאדמימות באזור הלחיים והאף, אקזמה, קשקשים ואקנה, יתכן שזו תופעת לוואי של שתיית אלכוהול מרובה. שתייה מתונה או הימנעות מאלכוהול, 'תהפוך את עורך' באופן מיידי.

יהיה לך יותר כסף.

שתייה - במיוחד של יין או ויסקי משובח - היא עניין בלתי חסכוני בעליל. קחו רגע עט ודף ותעשו חשבון כמה כסף אתם מוציאים בשבוע על אלכוהול. המספרים ידהימו אתכם. אז אם כל הסיבות שלמעלה לא שכנעו אתכם, אולי שוב, הכסף יענה את הכל.

פחות אלכוהול, יותר כסף... (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר