לחיים! האם בירה היא סגולה רפואית לאריכות ימים?

הרופאים מזהירים מפני הנזקים הנגרמים כתוצאה משתיית אלכוהול, אך מחקר חדש מוכיח כי שתייה מתונה של בירה עשויה דווקא להועיל לבריאות • השגנו לכם אישור מרופא להמשיך לשתות (Men)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
לחיים! (צילום: שאטרסטוק)

הממצאים בהחלט מעודדים. מחקר שנערך לאחרונה ע"י אוניברסיטת פנסליבניה מצא, כי שתייה מתונה של חצי ליטר עד ליטר ביום עשויות להפחית את הסיכון ללקות בשבץ או לפתח מחלות לב וכלי דם.

המחקר, שנערך בקרב מבוגרים סיניים, גילה כי צריכה מתונה של אלכוהול באופן יומי (בעיקר בירה) עוזרת להאט את הירידה של ה"כולסטרול הטוב" (HDL), שנצרך לתפקוד תקין של הגוף, יותר מאשר לא לשתות בכלל.

למעשה, בכוס הבירה טמונות תכונות ניסיות המועילות לבריאות שלכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

1. בירה מפחיתה את הסיכון לפתח אבנים בכליות

מחקר שנערך בפינלנד, ובדק את מצבם הבריאותי והרגלי צריכת האלכוהול של 27,000 גברים בגיל העמידה, מצא כי צריכת בקבוק בירה ליום מפחיתה את הסיכון לפתח אבנים בכליות ב-40%.

עורכי המחקר ציינו כי גם המים וגם האלכוהול בבירה נמצאו כמדללים ומגבירים את זרימת השתן ובכך הם מפחיתים את הסיכון של היווצרות אבנים. אלכוהול עשוי גם להגביר את הפרשות הסידן, המרכיב העיקרי של אבנים בכליות.

2. בירה מונעת התקפי לב.

צוות מחקר באוניברסיטת סקרנטון בפנסילבניה מצא כי בירה שחורה (חסרת אלכוהול לחלוטין) יכולה להפחית את השכיחות של התקפי לב. טרשת עורקים - המתרחשת כאשר דפנות העורקים מתעבים בעקבות שקיעת כולסטרול וחומרים שומניים אחרים - ידועה כגורם עיקרי לבעיות לב. ד"ר ג'ו וינסון, פרופסור לכימיה גילה כי בירה עשויה להקטין ב50% את הסיכון למחלה.

עם זאת, החוקרים היו להוטים להוסיף כי 'מתינות' זה שם המשחק, ושתיית כמות מוגזמת עלולה להשיג את התופעה ההפוכה.

שתיה מתונה תמנע התקפי לב (צילום : שאטרסטוק)

3. בירה מפחיתה את הסיכון של שבץ

מחקרים שנערכו עי" בית הספר לרפואה של 'ארוורד' והאגודה האמריקאית לשבץ הראו כי אנשים ששותים כמויות מתונות של בירה יכולים להוריד את הסיכון שלהם ללקות בשבץ ב-50% לעומת אלו שלא שותים כלל.

הסוג הנפוץ ביותר של שבץ מתרחש כאשר קריש דם חוסם את זרימת הדם והחמצן למוח. שתיית בירה הופכת את העורקים לגמישים יותר, ומשפרת את זרימת הדם באופן משמעותי, מה שמוריד את הסיכון להיווצרות קרישי דם הגורמים לשבץ.

4. בירה מחזקת את העצמות שלך

בירה ידועה כמכילה רמות גבוהות של סיליקון, מרכיב המעודד ומשפר צמיחת עצמות. אבל לפני שאתם הולכים וקונים כמות סיטונאית של מארזי בירה, תזכרו שגם פה, הכמות היא זו שקובעת. אקדמאים באוניברסיטת טאפטס במסצ'וסטס מצאו כי בעוד כוס אחת או שתיים של בירה ביום יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכון לשבירת העצמות, כמות גדולה מזו דווקא תעלה את הסיכוי שתמצאו את עצמכם עטורים בגבס מלא באיחולי רפואה שלימה ולבבות שילדיכם האוהבים ציירו.

5. בירה מקטינה את הסיכוי לסוכרת

בשנת 2011, חוקרים באוניברסיטת הרווארד מצאו כי גברים בגיל העמידה ששותים 1-2 כוסות בירה ביום, מפחיתים את הסיכון שלהם לפתח סוכרת מסוג 2 בשיעור של עד25%.

ד"ר מישל ג'וסטן, פרופסור בבית הספר לבריאות הציבור של הארווארד, בדק 38,000 גברים בגיל העמידה, והגיע למסקנה כי האלכוהול בבירה מגביר את הרגישות לאינסולין, אשר מסייע במניעת סוכרת. בנוסף, בירה היא מקור טוב לסיבים מסיסים - חומר תזונתי המסייע לשלוט ברמת הסוכר בדם וממלא תפקיד חשוב בתזונה של אנשים הסובלים מסוכרת.

אז בין אם יש לך סוכרת ובין אם לא, הרופא אמר לשתות כוס בירה ביום.

6. מפחית את הסיכון לאלצהיימר

מחקרים שנערכו אי שם בשנות ה-80 הצביעו על כך ששותי בירה מפחיתים ב-23% את הסיכוי לפתח ליקוי קוגנטיבי, מחלה או צורות אחרות של דימנציה (הידרדרות קוגנטיבית).

עם זאת, למרות שהסטטיסטיקה (ממחקר שסקר מעל 365,000 בני אדם) מדברת בעד עצמה, לא יודעים להניח את האצבע על הגורם המקשר בין שתיית בירה לשמירה על תפקוד קוגנטיבי. תאוריה אחת מציעה כי היתרונות הקרדיווסקולריים (לתפקוד הלב וכלי הדם) הידועים של צריכת אלכוהול מתונה, כגון העלאת רמת הכולסטרול הטוב, יכולים לשפר גם את זרימת הדם במוח ובכך גם את חילוף החומרים במוח.

תאוריה אחרת 'מאשימה' את הסיליקון שנמצא ברמות גבוהות בבירה. הסיליקון נחשב כמגן על המוח מפני ההשפעות המזיקות של האלומיניום בגוף - אחד הגורמים לאלצהיימר.

7. בירה יכולה לרפא נדודי שינה

בירה היא סם שינה טבעי. בירות שונות נמצאו כמעוררים את ייצור הדופמין במוח, תרכובת שמומלצת ע"י הרופאים לסובלים מנדודי שינה. על פי מחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אינדיאנה, בירה טעימה מגדילה את כמות הדופמין במוח - ובכך הופכת את צורכיה לרגועים ונינוחים יותר. עם זאת, האקדמאים הבהירו כי התופעה הזאת מושגת גם לאחר לגימה קלה, אז צר לנו לאכזב אתכם, כף אחת של בירה היא כל מה שאתם צריכים.

10. בירה מסייעת לירידה במשקל

זה אולי נראה מוזר, בהתחשב בכינוי המיוחד; "כרס בירה", שמתייחס לתופעת ההשמנה הנגרמת לכאורה כתוצאה מצריכת אלכוהול. אך מחקר חדש ומפיע מצביע על כך שבירה יכולה למעשה, לעזור לכם להשיל כמה קילוגרמים.

המדענים פרסמו מחקר מוקדם יותר השנה מראה כי מרכיב הנקרא xanthohumol, יכול להקטין באופן ניכר את הסיכויים של אדם לפתח הפרעה מטבולית - מצב שגורם להשמנת יתר, לחץ דם גבוה, סוכר דם מוגבר, ורמות גבוהות של HDL - הכולסטרול הרע .

למרבה הצער, החוקרים הגיעו למסקנה כי אדם ממוצע צריך לשתות יותר מ -3,500 ליטרים של בירה ביום כדי להרגיש את היתרונות המרכיב ה'ניסי' הזה- מצב בו הוא יהיה זקוק לנס רק כדי להישאר בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר