באופן חריג

אובמה השתמש ב"טלפון האדום" למחות בפוטין

נשיא ארה"ב זעם על מתקפת הסייבר במערכת הבחירות ועשה שימוש חריג בקו החירום בין וושינגטון למוסקבה. "נתייחס לפריצה נוספת כמו לעימות חמוש", הזהיר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תזהר. אובמה ופוטין (צילום: פטה סוזה, הבית הלבן)

מערכת הבחירות בארה"ב הסתיימה בניצחונו של טראמפ למרות הטענות הדמוקרטים על התערבות רוסית, היום נחשף ברשת ה-NBC שהטענות האלה הביאו את נשיא ארה"ב ברק אובמה להשתמש במערכת "הטלפון האדום", שהוקמה כדי למנוע מלחמה גרעינית בתקופת המלחמה הקרה, כדי להזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מהשלכות מתקפת הסייבר בארה"ב.

לפי הדיווח האמריקאי, אובמה הבהיר לפוטין שכל מתקפה נוספת תילקח ברצינות "כמו עימות חימוש". בכיר בבית הלבן אישר שאובמה השתמש בקו החירום ב-31 באוקטובר.

לפי NBC אובמה אמר לפוטין כי "החוק הבינלאומי, כולל חוק העימותים החמושים, חל על המעשים במרחב הקיברנטי. נחייב את רוסיה לסטנדרטים האלה".

קו החירום בין וושינגטון למוסקבה הוקם ב-1963, בעקבות משבר הטילים בקובה והחשש מפריצת מלחמה גרעינית.

השימוש של אובמה בקו החירום נחשב לצעד חריג. בעבר השתמשו מנהיגי המדינות בקו החירום רק כדי להודיע על אירועים ביטחוניים בינלאומיים כמו הפלישה הרוסית לאפגניסטן ב-1979 והפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003. ב-2013 סיכמו המדינות כי גם מתקפות סייבר גדולות מצדיקות שימוש בקו החירום, אך זו הפעם הראשונה שנעשה בקו החירום שימוש בעקבות נושא הסייבר.

במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר אמר אובמה כי לאחר הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית הוא הזהיר את פוטין ואמר לו להפסיק. "לאחר מכן לא נרשמו שיבושים".

אובמה המשיך ואמר כי הפריצות היו "אובססיה ששלטה בסיקור התקשורתי בזמן הקמפיין. לא מדובר במזימת ריגול נרחבת, הם פרצו לאימיילים של המפלגה הדמוקרטית שהכילו חומרים שגרתיים ולעתים מביכים".

"המטרה שלי לפני הבחירות הייתה לוודא שהבחירות יתקיימו ללא תקלות ושהציבור לא יקבל את ההרגשה שמישהו מחבל בבחירות. השגנו את זה. אבל זה לא אומר שלא נגיב למתקפות. חלק מהתגובות יהיו פומביות וחלק לא ייוודעו לציבור הרחב", הבהיר אובמה.

רוסיה מצדה הכחישה כל העת את מעורבותה במתקפות וטענה כי האמריקאים מעלילים על רוסיה לשווא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר