ההתפרעות בבית הכנסת

נעצרו השבאבניקים שתקפו באלות: באו לנקום במתפללים

מעצר זריז ויעיל: חוקרי משטרת ירושלים עצרו את חבורת נערי השוליים שתקפו באלימות רבה את מתפללי בית הכנסת לוצק בירושלים וריססו גז פלפל על האדמו"ר (חדשות, משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המפליל (צילום: מצלמות אבטחה)

נערי השוליים שפרצו לבית המדרש של חסידי לוצק בשכונת שמואל הנביא בירושלים, נעצרו כעת בידי המשטרה. בחקירתם התבררה הסיבה להשתוללותם המסוכנת: שלושה מהם גורשו מבית הכנסת לפני שתקפו, מאחר ונחשדו בגניבה מהמקום.

כזכור, בתחילת השבוע תקפה חבורת שבאבניקים עם מוטות ברזל קבוצת מתפללים בבית הכנסת החסידי, ואף ריססו עליהם גז פלפל, שכנראה פגע גם באדמו"ר מלוצק עצמו.

"הם היו מצויידים באלות ברזל, ואברך שניגש לבדוק מדוע פרצה המהומה הותקף על ידים באלימות", כפי שסיפר אברך חסידי תושב השכונה.

מפרטי החקירה מתברר, כי אחד הנערים הגיע קודם לבית המדרש, התיישב בכיסא האדמו"ר והחל להכניס את ידיו לכיסים של מעילי המתפללים כדי לגנוב כסף. כשהגבאי שם לב לכך הוא ביקש מהם לצאת מהמבנה, והם יצאו.

כנקמה, גייסו שלושת הנערים עוד חברים שחזרו עמם למקום כשהם רעולי פנים ועם כלי תקיפה, פרצו את דלת בית הכנסת והחלו להכות את גבאי בית הכנסת ומתפללים נוספים תוך ריסוס גז פלפל. המתפללים נמלטו מבית הכנסת והזעיקו את המשטרה.

לאחר מכן, הגיעו שניים מהנערים לשכונת רמת אשכול וגנבו טלפון מאברך חרדי, שממנו דרשו 100 שקלים בתמורה להחזרת המכשיר. האברך שילם להם אך הזעיק אחר כך את המשטרה. השוטרים שגיעו למקום פתחו בסריקות, איתרו ועצרו את שני הגנבים הקטנים. בחקירתם התברר הקשר בין שוד האברך לתקיפת המתפללים, וכך נעצרו אתמול ושלשום ארבעת נערי השוליים הנוספים.

בית המשפט כבר האריך את מעצרם של ארבעה מבין הנערים עד היום בצהריים. שני עצורים נוספים יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בירושלים. בסך הכול נעצרו שישה נערים בני 16-13, ומעורב נוסף בתקיפה צפוי גם הוא להיעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר