פרשת שחיתות מטרידה

דן העסיקה "מתנדבים" במשטרה בתשלום

בחברת דן העסיקו "מתנדבים" במשטרה בשכר תמורת הקלות בקנסות ובדוחות תנועה וכן הסיעו במחיר מוזל יחידות שונות במשטרה במסגרת הקשר בין החברה למשטרה (משטרה)

(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

המחלקה לחקירות שוטרים סיימה בימים האחרונים את חקירתה בפרשת החשד לשחיתות שבה מעורבים חברת התחבורה הציבורית "דן" וקצין במרחב ירקון במשטרה. בימים הקרובים יוזמנו לשימוע בפרקליטות סגן-ניצב שחר ישראלי, ששימש כקצין אגף התנועה במרחב, וכן מצליח קזיס, בכיר בחברת דן.

במח"ש כבר גיבשו טיוטת כתב אישום נגד השניים שבו נטען, בין היתר, כי החברה "העסיקה בשכר עובדים שיתנדבו במשטרה, וזאת בתמורה להקלות בנושא דו"חות תנועה ובדרישות המשטרה בחברה". בנוסף לכך התברר כי יחידות שונות במשטרת ישראל "קיבלו" במתנה נסיעות פרטיות בכל רחבי הארץ, על מנת לקדם את אינטרס החברה במשטרה.

הפרשה, שחקירתה החלה בסוף השנה שעברה במעקב סמוי, חשפה כיצד חברת דן קידמה את ענייניה ודאגה לאכיפה בררנית לנהגיה בתמורה להעמדת אוטובוסים בעלות מגוחכת לטובת השוטרים.

לפי טיוטת כתב האישום, קזיס שהיה מנהל חטיבת התנועה בדן דאג לכך שכעשרה מעוברי החברה "יתנדבו" באגף התנועה. חלקם התנדבו במשטרה מדי יום וכלל לא הופיעו לעבודה בדן, אולם למרות זאת הם קיבלו משכורת מהחברה.

בשל כך נגרם מצב שבו ה"מתנדבים" היו מצויים במצב של ניגוד עניינים בין חובתם כאוכפי חוק באגף התנועה ובין היותם אנשים חברת האוטובוסים דן, בפרט בכל הנוגע למעורבות נהגי החברה בעבירות תעבורה, ולעתים אף פעלו בניגוד לאינטרס הממלכתי שעליהם הופקדו כמתנדבים באגף התנועה והעדיפו את אינטרס חברת דן.

כמו כן, נטען כי במשך יותר מ-10 שנים, נהגה לפי החשד חברת דן, בעשרות הזדמנויות שונות ובאישורו של קזיס, לספק לשוטרים ברחבי הארץ שירותי הסעה פרטיים שהזמינו השוטרים עצמם, שלא באמצעות מרכז ההזמנות המשטרתי, לצורך פעילות רווחה ונופש ליחידות המשטרה. פעולה זו התבצעה בעלות נמוכה משמעותית מהמקובל ועל מנת לקדם את האינטרסים של חברת דן במשטרת ישראל.

בנוסף לכך עלה חשד כי במסגרת הקשר הפסול בין סנ"צ ישראלי לבין קזיס, ביקש הקצין מעובד החברה שידאג לכך שדן תעסיק את אשתו. בעקבות כך החברה אכן קלטה את האישה לעבודה וקזיס אף דאג למנוע את פיטוריה בהמשך.

בחברת דן סירבו להגיב. עורכי דינו של הקצין, אורי קינן ובני כץ, "בשלב זה איננו מגיבים. נגיב לאחר שנקבל את חומר הראיות ונלמד אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר