שיימינג רחוב לגנבים

אינדונזיה: "אני גנב, אל תעשו מה שאני עשיתי"

השוטרים באינדונזיה מצאו רעיון מקורי איך להרתיע תיירים שסרחו ונתפסו על חם. הגנבים עברו מצעד בושה ברחבי העיר כשעליהם שלט המספר על הגניבה שביצעו (חדשות, בעולם)

מצעד הבושה באינדונזיה (צילום: מתוך פייסבוק)

כל מדינה מתויירת בעולם סובלת מתיירים סרבנים העוברים על החוק. אלו בדרך כלל תיירים המזלזלים בחוקי התנועה או עוברים את המהירות המותרת. אך קיימים גם מקרים חריגים של גניבות והתפרצויות לבתי עסק ומלונות.

רוב המדינות מעדיפות להתעלם מהעבירות, שכן תייר יכול להתחמק מתשלום דו"ח ועלויות כליאה יקרות יחסית. בדרך כלל אותו תייר סורר יורחק מהמדינה בה ביצע את הפשע. אך נראה שמדינה אחת החליטה להיות יצירתית, והחליטה לקחת את האמירה "למען ישמעו וייראו" רחוק מידי.

בתמונות שפרסמו לאחרונה ברשתות החברתיות תיירים שבקרו באינדונזיה, נראים שני תיירים אוסטרלים כשהם מוקפים אנשי משטרה, ועל צווארם שלט מקרטון עליו נכתב "אני גנב, אל תעשו מה שאני עשיתי". התיירים כך על פי התיאור חויבו ללכת עם השלט המשפיל.

גולשים שצפו בתמונות טענו, כי גם במדינות נוספות קיים המנהג. גולש אחד ציין כי גם באי גילי טרוואנגאן, שהוא האי הגדול ביותר לחופי לומבוק, כ-40 קילומטרים מזרחית מבאלי, נהוג לערוך מסדר בושה דומה.

את צעדות הבושה באיים הקטנים של באלי עורכים קצינים פרטיים המופקדים על החוק, שם אין נוכחות משטרתית. "לנו יש חוקים משלנו כדי להתמודד עם גנבים", טענה אחת התושבות בפייסבוק. אך נראה שהתיירים הסוררים יעדיפו להסתפק במנת בושה מאשר להתמודד עם ישיבה בבית כלא מקומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר