מחקרים מוכיחים

ראש יהודי? עכשיו זה רשמי. הגבר היהודי המשכיל בעולם

זה לא אנחנו אמרנו. הביטוי "ראש יהודי" מקבל כעת משנה תוקף ומעוגן בנתונים בדוקים ומדויקים שהתקבלו ממחקר מקיף. היהודים הם האומה המשכילה בעולם (Men)

אלברט איינשטיין (צילום: שאטרסטוק)

עכשיו זה רשמי. מחקר חדש קובע כי היהודים הם הקבוצה הדתית המשכילה ביותר בעולם, עם ממוצע של יותר מ -13 שנות לימוד פורמלי.

מחקר של מכון המחקרים Pew שפורסם השבוע מצא כי ממוצע שנות הלימוד של יהודים גבוה ב-4 שנים מהנוצרים, האומה הבאה בדירוג ההשכלה, שממוצע שנות הלימוד שלה עומד על 9 שנים. בקצה השני של הסקאלה, המוסלמים וההינדים מתהדרים בתואר המפוקפק של האומות הכי פחות משכילות, עם ממוצע של חמש וחצי שנות לימודים פורמאלים. הממוצע העולמי עומד על פחות משמונה שנים.

על פי המחקר, בקרב יהודים בגילאי 25 עד 34 ברחבי העולם, נמצא כי נשים משכילות יותר מגברים. לנשים יהודיות באותה קבוצת גיל יש יותר מ - 14 שנות לימוד פורמלי בממוצע, ולכמעט 70% מהן יש השכלה גבוהה. לגברים יהודים ממדגם זהה לעומת זאת, יש ממוצע של 13.4 שנות לימוד פורמלי, ורק ל-57% יש השכלה גבוהה.

הנתונים באמריקה מלמדים על תופעה מבורכת; בעוד ש-81% מגברים יהודים אמריקאים בגילאי 55-74 הם בעלי השכלה גבוהה, נרשמת צניחה משמעותית באחוזים בקרב בני 25-34 כשרק 65% מתוכם יכולים להעיד על עצמם דבר דומה. ב-Pew מייחסים את הירידה בצמיחת האוכלוסייה היהודית האורתודוקסית באמריקה.

למרות הירידה, ממוצע שנות הלימוד של יהודי אמריקה הוא הגבוה משאר היהודים בעולם, ועומד על 4.7 שנות לימוד. גם במספר בעלי השכלה הגבוהה יהדות אמריקה מובילה, עם 75 אחוזים (לעומת 40% מאמריקאים שאינם יהודים)

ממוצע שנות הלימוד של יהודים בישראל עומד על 12 שנה, כש-46% מתוכם הם בעלי השכלה גבוהה. הפער בין היהודים למוסלמים בישראל גדול מאד אך הולך ומצטמצם, כשבקרב ישראלים מעל גיל 25, ליהודים יש 6 שנות לימוד בממוצע יותר ממוסלמים. בין יהודים ומסלמים בגילאי 25 עד 34 לעומת זאת, הפער מצטמצם ל -3.7 שנים.

האוכלוסייה היהודית הכי פחות משכילה היא בדרום אפריקה, שם יש ליהודים ממוצע של 12 שנות לימוד, ורק 29 אחוזים הם בעלי השכלה גבוהה (בארץ כולה, רק ל-3% מהאוכלוסייה יש השכלה גבוהה).

ליהודים בישראל יש הרבה יותר שנות השכלה, בממוצע, מאשר הערבים, אם כי הפער הולך ומצטמצם. בקרב היהודים והמוסלמים הוותיקים קיים פער של שש שנים כמעט בהשכלה פורמלית. בין יהודים ומוסלמים בגילאי 25 עד 34, לעומת זאת, הפער מצטמצם ל -3.7 שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר