ההצבעה באו"ם נדחתה

הניצחון של ישראל: טראמפ צייץ וא-סיסי נסוג

דרמה מדינית: מצרים דחתה את ההצבעה על הצעת ההחלטה שלה נגד ישראל, שחששה שאובמה לא יטיל עליה ווטו. קודם לכן צייץ הנשיא הנבחר של ארה"ב את דעתו נגד ההצעה (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אולם כינוסי מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: shutterstock)

מועצת הביטחון של האו"ם שהייתה אמורה לקיים היום הצבעה על הצעת מצרים נגד ההתנחלויות, קיבלה הערב הודעה ממצרים, המציעה, לדחות את ההצבעה בנידון.

נשיא מצרים א-סיסי הורה לשגריר ארצו באו"ם "לדחות את ההצבעה לזמן בלתי מוגבל". אף שמקורב לנשיא המצרי א-סיסי טען כי דחיית הדיון נעשתה בעקבות בקשה רשמית שהעבירה ישראל למצרים, ההערכה היא כי דונלד טראמפ הוא שאחראי להישג של ישראל.

זמן קצר קודם להפרסום על דחיית ההצבעה, תקף נשיא ארצות הברית הנבחר בחריפות את ההצעה של מצרים. בציוץ בטוויטר כתב טראמפ: "על ארה"ב להטיל וטו על הצעת ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות. רק משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים יביא שלום, ההחלטה תשים את הישראלים בעמדה נחותה במשא ומתן והיא בלתי הוגנת כלפיהם".

כזכור, נשיא ארצות הברית ברק אובמה התמהמה מלהודיע כי יטיל ווטו על ההצעה, כפי שנהגה ארצות הברית לעשות כל השנים מול הצעות אנטי ישראליות שעולות במועצת הביטחון בה היא חברה.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "ישראל מעריכה עמוקות את אחד מעמודי התווך של הברית בין המדינות: נכונותה ארוכת השנים של ארצות הברית לעמוד לצד ישראל באו"ם ולהטיל וטו על החלטות אנטי-ישראליות".

"אני מקווה", הוא הוסיף, "שארצות הברית לא תנטוש את המדיניות הזאת ותפעל על פי העקרונות שנקבעו על ידי הנשיא אובמה עצמו בנאום שנשא באו"ם ב-2011 - שהשלום לא יגיע באמצעות החלטות באו"ם אלא רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. זו הסיבה שבגללה ההחלטה הזאת רעה עבור ישראל, רעה עבור ארצות הברית ורעה עבור השלום".

כזכור, בהצעה המדוברת של המצרים נאמר: "ישראל תידרש לחדול לגמרי מכל פעילותה בהתנחלויות בשטחים הפלסטיניים, ובתוכם במזרח ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר