בגלל קאבר

יוסי גרין איים, והרב יוסף משה כהנא התקפל והסיר שיר מיוטיוב

כ-10 דקות לאחר שהועלה ליוטיוב ביצוע קאבר ללחן של יוסי גרין, האחרון איים בתביעה נגד המפיק הרב יוסף משה כהנא אם הסרטון לא יוסר. "חשבנו שהוא יתרגש מהביצוע" (מוזיקה)

יוסי גרין ביקש והשיר הוסר. ארכיון (צילום: יח"צ)

כ-10 דקות לאחר שהושק אמש (רביעי) אלבומו החדש של זאנוויל ויינברגר "א לחיים מיט זאנוויל", התקבלה שיחת טלפון בהולה מטעם המלחין יוסי גרין שזעם על כך שביוטיוב עלתה גירסת כיסוי ללחן שלו "מים רבים" מתוך האלבום החדש. גרין הודיע כי אם השיר לא יוסר מהרשת - הוא יתבע את הר' יוסף משה כהנא שהפיק את האלבום.

האיום של גרין תמוה מעט, לאור העובדה שהאתר הפופולרי יוטיוב מקפיד קלה כבחמורה על הפרת זכויות יוצרים, ובמידה וגרין היה מתלונן השיר היה מוסר לאלתר גם ללא פנייה לכהנא ואיום בתביעה כלפיו.

יצויין, כי במוזיקה החסידית, מידי מספר חודשים מופיעה גרסת כיסוי ללהיטים שונים, כמו השיר "ואפילו בהסתרה" שזכה לעשרות ביצועים וקאברים. תביעה בגין העלאת גירסת כיסוי היא חריגה, אולם בסביבתו של כהנא החליטו להיענות לבקשה והסירו את השיר.

"אנחנו מכבדים את יוסי כיוצר מוערך, חשבנו שהוא יתרגש מהביצוע המדהים של זאנוויל ויראה בכך מחווה אבל כנראה שטעינו" אמר גורם בסביבתו של כהנא ל"כיכר השבת".

גורם בתעשיית המוזיקה הסביר כי איום בתביעה על העלאת שיר שכבר בוצע בעבר "היא לא רק הזויה, אלא מלמדת על צרות עין. אין לכך תקדים, אבל גרין שייך לדור אחר של מלחינים שלא מבינים כי בעידן האינטרנט והוואטסאפ המלחמה על הקרדיט היא אבודה ומיותרת. האם כעת כל זמר שיבצע שיר שלו בחתונה ומישהו יסריט ויעלה לרשת הוא יתבע?".

תגובת יוסי גרין לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר