"פריחה עצומה"

השר דרעי בסיור ברכסים: "נמשיך לפתח את ממלכת התורה של הצפון"

שר הפנים סייר במוסדות החינוך של רשת 'בני יוסף' והתרשם ממסירות הנפש של המנהיגות המקומית להקים חיי תורה פורחים במקום: "נמשיך לסייע לרכסים בתכנית כלכלית מיוחדת שתביא תנופה ליישוב" (חרדים)

(השר דרעי בביקור במוסדות החינוך ברכסים. צילום: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס ושר הפנים והפריפריה ערך אתמול (רביעי) סיור רשמי בעיר רכסים.

אל השר התלוו בכירי משרדי הפנים והפריפריה, סגן שר הפנים הרב משולם נהרי, מנכ"ל ש"ס ורשת החינוך בני יוסף הרב חיים ביטון ועוד. את פני השר קיבלו ראש המועצה הרב יצחק רייך ומ"מ הרב דן כהן וכן הנציגות המקומית.

הרב דרעי פתח את סיורו במוסדות התורה והחינוך בישוב. בתלמוד תורה של רשת מעיין החינוך התורני 'זיכרו' קיבלו את פניו מנהלי התלמוד תורה בחום. הרב דרעי נכנס לאחת הכיתות והתרשם מרמת הלימוד הגבוהה ומהתמסרותם של המחנכים ללימוד תינוקות של בית רבן.

השר הרב דרעי התרגש למראה הבנות הלומדות מתוך תורה ויראה ואמר להן: "תדעו לכן שאלפי בתים נבנו דרך המוסד הזה. זהו מקום שהרב תנעמי מסר נפשו עליו ושהקירות שלו ספגו תורה, צניעות ויראת שמים. תמשיכו גם אתן להקים בית נאמן בישראל".

הרב תנעמי, המרא דאתרא הספרדי, שיבח את השר דרעי שהוא ידיד אמת של המוסדות פעילויות הנופש שהתלמידות קיבלו בזכות משרד הנגב והגליל. כמו כן ציין לשבח את סגן השר הרב נהרי העומד במשך שנים לימין המוסדות מיום הקמתן ועד היום.

במהלך הסיור שוחחו הרב דרעי והרב רייך, על העול הפיננסי הקשה תחתיו פועלת המועצה. בשיחות ניתן דגש על פוטנציאל התפתחותה של רכסים ועל הצורך בהעמדת המשאבים הכלכליים הדרושים, על מנת להפוך את רכסים לעיר ואם בישראל, לאבן שואבת לציבור איכותי ולפתרון אמיתי למצוקת הדיור בציבור החרדי.

הרב דרעי התעניין מאוד במכרז 'המחיר למשתכן' שפורסם לאחרונה בגבעות ג' וה' ברכסים, הרב רייך ציין בפני השר דרעי את התוכניות הקורמות עור וגידים לבנית 1,600 יח"ד בגבעת הפרסה ברכסים.

בהמשך נפגש השר הרב דרעי עם רבני הקהילות ובתי הכנסת, וכן עם יו"ר המועה"ד הרב אברהם כהן, אשר העלו בפניו את הצרכים הרוחניים והגשמיים של המקום.

"רכסים היא ממלכת התורה, גם באיכות וגם בכמות", אמר הרב דרעי, "הכרתי את רכסים לפני שלושים שנה, כשלא היו לנו מוסדות ספרדיים כמעט, וכיום רואים איזו פריחה עצומה. יש לנו ב"ה היום אפשרויות לעזור ולפתח יותר. נפילת הממשלה הקודמת שחרתה על דגלה את הרס החינוך החרדי היא בגדר נס. הם תכננו וניסו למחוק הכל. אין לי ספק שמרן זיע"א בשמים פעל להפלת הממשלה, כשראה איך כל מפעל חייו עומד לרדת לטמיון חלילה. כעת, תפקידנו לאזור עוז ולהשתמש במשאבים כדי להמשיך את התנופה הרוחנית בכל מקום".

השר בישר לציבור, כי בתקציב האחרון הושגו הישגים גדולים לרשת החינוך 'בני יוסף', בניהולו המוצלח של הרב חיים ביטון, אשר יתקנו עוולות של שנים ויתנו לילדים שלנו את מה שמגיע להם בדין. כמו כן בישר על תכנית במסגרתה יוכלו המועצות הדתיות בשיתוף עם העירייה ומשרד הפריפריה לתת פעילויות רוחנית והווי תורני לציבור, כמו שיעורי תורה, מסיבות ראש חודש ועוד.

משם יצא השר לביקור מיוחד במעונו של זקן המשגיחים הרב יפה. השר דרעי סיפר למשגיח על הסיור ברכסים הנחשבת לממלכת התורה בצפון. הרב ברכו בחום שהסיעתא דישמיא תמשיך ללוות אותו בכל אשר יפנה.

לאחר הסיור נערכה ישיבה מקצועית בנוכחות נרחבת של רבני רכסים, הרב יעקב מאיר זוננפלד והרב משה תנעמי שפתחו בדברי תורה ושבחים על פעילותו של הרב דרעי למען המועצה ותושביה. ראש המועצה הרב רייך הודה במילים חמות לשר דרעי על פעילותו ללא ליאות למען המועצה והתושבים ברכסים, וציין במיוחד את החסות החמה שקיבל באמצעות משרד הפריפריה הנגב והגליל לאירועי התרבות התורניים הרבים שנערכו בחג הסוכות האחרון.

שר הפנים הרב דרעי הודה לרבנים ולראש המועצה על הברכות, שיבח את האחדות השוררת בין כולם והבטיח לבחון תוכנית כלכלית לתמיכה ברכסים הנותנת מענה כולל לסוגיות השונות העומדות לפתחה של המועצה ברכסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר