ההברחה למחבלים

חבר הכנסת גטאס נעצר, ויובא מחר להארכת מעצרו

הח"כ הערבי שהבריח קודים מוצפנים וטלפונים סלולריים למחבלים, הגיע הערב לחקירת משטרה שניה, בסופה הודיעו לו החוקרים: אתה עצור. מחר צפוי ביהמ"ש להאריך מעצרו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גטאס בתחנת המשטרה, הערב (צילום: יובל חן, ynet)

חוקרי יחידת להב 433 במשטרה החליטו הערב (חמישי) לעצור את ח"כ באסל גטאס (בל"ד, הרשימה המשותפת), לאחר שתועד מעביר למחבלים הכלואים בכלא קציעות פתקים מוצפנים, טלפונים ניידים וכרטיסי סים

הדבר קורה שעות ספורות לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע רשמית על הסרת חסינותו של גטאס, שאישר במכתב כי הוא מסכים להסרת חסינותו, לאחר שהבין כי היא תוסר בכל מקרה על ידי חברי הכנסת.

עוד נודע, כי חוקרי המשטרה מתכננים בזמן הקרוב לפשוט על ביתו ומשרדיו של גטאס. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה שבסיעתו חבר גטאס אמר בראיון לחדשות 2, כי הוא לא יכול לדעת מה באמת היה בתוך המעטפות של גטאס ושהוא ממתין לתוצאות חקירת המשטרה. עודה הודה: "האירוע גרם לציבור הערבי נזק חמור ביותר".

בתוך כך, מוקדם יותר נחשף כי חוקרי המשטרה שעדיין מפענחים את המכתבים המוצפנים שהעביר גטאס למחבלים בכלא, כבר יודעים לומר מבדיקה ראשונית שביצעו, כי במכתבים לא מופיע מידע הומניטרי או פוליטי כפי שטען הח"כ, אלא הסתה ותמיכה בטרור, וכי מופיע בהם גם שמו של יו"ר בל"ד לשעבר עזמי בשארה שנמלט מהארץ כשנחשף סיועו לחיזבאללה.

מדוברות המשטרה נמסר: "יחידה ארצית של משטרת ישראל חקרה היום פעם נוספת באזהרה את חבר הכנסת באסל ע'טאס ובתום חקירתו נעצר. לחבר הכנסת מיוחס חשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן). להזכירכם, על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי סים לאסירים בטחוניים בניגוד לחוק. החקירה נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה. חבר הכנסת יובא מחר בסמוך לשעה 0800 לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבימ״ש השלום בראשל״צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר