קמפיין הביוש נגד חיילים חרדים

בכירים חרדים בצה"ל: "הציבור צריך להוקיע את השיימינג"

גורמים חרדים בצה"ל מגיבים לפרסום ב"כיכר השבת" על קמפיין השיימינג המתוכנן לחיילים חרדים: "לא יתכן שפלג קיצוני מסויים יפגע בנשמות של בחורים צעירים. זה רק יחזק אותנו" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ולצד האיומים: הערב הושבעו לוחמים חרדים חדשים ל"נצח יהודה" (צילום: דובר צה"ל)

גורמים בכירים בשילוב חרדים בצה"ל מגיבים לחשיפת "כיכר השבת" מוקדם יותר הערב (חמישי) על ההחרפה המסתמנת בקמפיין החרד"קים. "לא הופתענו מניסיון ההפחדה של הפלג הקיצוני. היה ברור שזה יגיע, רק שלא ידענו מתי זה יקרה".

"אנו יכולים אולי קצת לנסות להבין אותם" אומר גורם חרדי בכיר בצה"ל, "לפני יומיים התגייסו כ-40 צעירים חרדים לפלוגה החרדית החדשה בחטיבת הצנחנים, בשעה זו שאנו מדברים, כ-130 חיילי הגדוד החרדי 'נצח יהודה' מצהירים אמונים בכותל המערבי, מדי תקופה אנו משיקים פרויקטים ומסלולים חדשים יעודיים למתגייס החרדי. זה אוכל אותם מבפנים, הם לא יודעים איך להתמודד עם זה".

לוחמים חרדים שהושבעו הערב בכותל המערבי (צילום: דובר צה"ל)

הגורם מציין כי "כל ניסיון הרתעה מצד גורמים קיצונים רק מעלה לנו את המוטיבציה להמשיך בפעילות שלנו ולאפשר לצעיר החרדי שהחליט להתגייס לצה"ל את האפשרות לשרת כראוי לפי דרכו, בתוך המערכת".

עם זאת, מבהירים הגורמים בצה"ל "אנו לא מאמינים כי יהודי יכול לגרום רע ונזק, וקל וחומר ליהודי אחר, ולכן עצם כוונת הרעיון, ראויה לגינוי והוקעה מקיר לקיר. אנו מאמינים כי הציבור יוקיע דבר נבזה שכזה ולא יתן לזה יד. לא יתכן כי פלג קיצוני מסויים יפגע בנשמות של בחורים צעירים".

"הפעילות שלנו מבורכת על ידי רבנים מכלל הציבור החרדי והבחורים אשר מעוניינים להתגייס - אנו סמוכים ובטוחים שכל אחד שאל את דעת רבותיו" מוסיף הגורם.

ובתוך כך, יחיאל רדוצקי, חרדי שמשרת בצה"ל ואושיית רשת מוכרת, פרסם הערב התייחסות לאיום בשיימינג נגד חיילים חרדים. "אני מחכה ל"שיימינג" המובטח" כתב בפייסבוק, "מחכה שתפרסמו את השמות של החיילים החרדים. כי החיילים החרדים לא מתביישים בעובדה שהם חיילים, הם פשוט נאלצים להסתתר מאתכם, אנשים מושחתים וצמאי דם".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", הגורמים הקיצוניים החלו בבניית מאגר מידע נרחב שיכלול את הפרטים על כל מתגייס שמקורו בעולם הישיבות - כולל פרטים מחייו האישיים. לטענת גורם המעורה בפרויקט הקיצוני החדש, כבר היום קיים בידיהם מאגר שכזה, אולם כעת הם שוקדים על הרחבתו "לקראת הפקת קמפיין השיימינג נגד תלמידי ישיבות שחתכו מספסל הישיבה לשורות צה"ל" כהגדרתו.

הלוחמים החרדים בכותל. הערב (צילום: דובר צה"ל)

"אולי בתחילת המהלך שבתחילתו ינסו 'הציידים' והמתגייסים לצייר תמונת מצב ורודה כביכול זה אינו פוגע בהם, ואולי אף פועל כביכול לטובתם ולהאדרתם של המתגייסים, אך בשורה התחתונה, כשהמתגייסים יתויקו על שמותיהם ותמונתם הם יושלכו החוצה מכל בית כנסת וריכוז חרדי שפוי גם ללא המדים עליהם" טוען גורם קיצוני חרדי בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו: "בחלק מההתחייבויות למגויסים החרדים, מבטיחים להם כי איש לא יידע שהתגייסו ובכך מפתים אותם לחצות את הקווים מספסל הישיבה המחמיר לעולם המתירני והחילוני של צה"ל. ביום שאותם תלמידי ישיבות יידעו כי החגיגה הזו נגמרה - זה ימנע מהציידים להמשיך ולהפיל עוד תלמידי ישיבה ברשת הגיוס".

במקביל, הערב התקיים טקס ההשבעה של טירוני חטיבת כפיר, שהתגייסו לפני כחודש לצה"ל. חטיבת כפיר מונה חמישה גדודים וביניהם גדוד "נצח יהודה", הגדוד החרדי הראשון. בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט, מובילה החטיבה את המלחמה בטרור ולצד זאת ממשיכה להכשיר לוחמים חדשים.

מח"ט כפיר, אל"ם גיא חזות: "הכותל, המהווה עבור העם היהודי קן תפילות ומפגן ממשי של עוצמת שורשינו, מעניק לכל לוחם המגיע לכאן זכות נוספת. זו היא תחושת השייכות העוברת מדור לדור. החל בלוחמי צה"ל אשר בעוז רוחם ובחירוף נפשם שחררו את המקום הקדוש הזה, אחרי 2000 שנות גלות וחורבן בית המקדש. פה ממש הופך הציווי 'נלחמים בטרור ומגנים על הבית' מוחשי כל כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר