אאא

לפני חודשיים הודיע שר התחבורה ישראל כ"ץ (הליכוד), כי בכוונתו להאריך את קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים בתוואי אל העיר העתיקה בירושלים, אל הכותל המערבי, בתוואי תת קרקעי. היום מתברר כי התוכנית שעשתה כותרות יורדת מהפרק ככל הנראה.

הדרגים המקצועיים בפרויקט החליטו על שינוי התוואי, כך שתחנת הרכבת החדשה תעצור במרכז הבירה, ואולי אף בשכונת מלחה, אך לא בכותל המערבי. צוות העבודה המשותף לרכבת ישראל ולתוכנית אב לתחבורה-ירושלים הוקם בחודש האחרון, ולפי פרסום של העיתון 'The Marker' הוא התכנס לבחון חלופות שונות להארכת קו הרכבת מהתחנה התת קרקעית בבנייני האומה שבכניסה לעיר.

"ההצעה להארכת הקו לעיר העתיקה היא הפחות מקצועית מבין האפשרויות", טוענים חברים בצוות, "ועל כן האלטרנטיבות האחרות מתקדמות טוב יותר". משרד התחבורה עדיין מעוניין שהמסילה תוארך לעיר העתיקה, אך העירייה וחברי צוות אחרים מכוונים כאמור לצורך בהקמת תחנה בלב העיר דווקא, כשמדובר על מגרש הסמוך ל"צומת האיקסים", בהצטלבות הרחובות יפו והמלך ג'ורג'.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לידיעה כפי שפורסמה: "שר התחבורה הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים לתכנן ולקדם את המשך קו הרכבת המהיר לירושלים אל הכותל — וכך בדיוק יהיה. כ"ץ קבע כי התחנה הנוספת תקום סמוך לעיר העתיקה והכותל, ולא תהיה שום סטייה לתוך מרכז העיר. הכוונה להוליך את קו הרכבת המהיר לכיוון מלחה או למקומות אחרים בירושלים נשללה, וירדה מהפרק. לשם כך, מוקמת רשת של רכבות קלות בירושלים שתשרת את כל שכונותיה המרכזיות של העיר".

תגובת עיריית ירושלים: "אין כל מחלוקת בין העירייה למשרד התחבורה באשר לתוואי הרכבת והדברים המובאים בכתבה אינם בשם עיריית ירושלים ולא נאמרו על ידה מעולם".