נתפסה בעדשה: תמונה נדירה של מדבר סהרה מכוסה שלג

לאחר עשרות שנים, שלג ירד במדבר סהרה וכיסה במרבד לבן את מרחבי החול האדומים, הצחיחים והחמים ביותר בעולם. הפעם המתועדת היחידה שהתופעה הזו התרחשה הייתה ב-1979 (צילום)

תמונה נדירה של מדבר סהרה מכוסה שלג (צילום: Karim Bouchetata)

כשהטמפרטורות בחוץ מטפסות לשיאים בלתי אפשריים, יהיו שיאמרו: "חם כאן יותר ממדבר סהרה" - הידוע כמדבר החם הגדול ביותר בעולם, המשתרע על פני 9 מיליון קמ"ר, לכל רוחבו של צפון אפריקה, מהים התיכון ועד הרי האטלס בצפון.

בסהרה שורר מזג אוויר מדברי - כלומר, לחץ אוויר גבוה מונע זרימת רוח עם גשם ובעונת החורף, הרי האטלס חוסמים כניסת רוח וגשמים למדבר, מה שהופך אותו לאחד המקומות הצחיחים בעולם לכל אורך ההיסטוריה הכתובה.

נתונים שמובילים אותנו למסקנה המתבקשת - אין סיכוי שבמדבר שכזה ירד שלג אי פעם. אך מסתבר שזה דווקא קרה. פעמיים. הפעם הראשונה שתועדה התרחשה בחורף של שנת 1979, הפעם השנייה - ממש עכשיו.

הצלם כארים בוחטטה הצליח לתפוס תמונה נדירה של הישימון האדום מכוסה שלג לבן. "היינו המומים לראות שלג יורד במדבר" אמר הצלם ל-Bored Panda, "זו תופעה נדירה מאוד והיא הצטלמה נהדר. השלג החזיק יום אחד על החול ואז נמס. אנחנו מקווים שזו לא הפעם האחרונה, זה כל כך יפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר