ביקורת אלבום

"בימים ההם" - שבט אחים וחיליק פרנק

רקע לפני חג החנוכה והאלבומים שמגיעים אותו, מבקר המוזיקה של כיכר השבת בביקורת על האלבום החדש של להקת שבט אחים שמארחת את הנגן חיליק פרנק (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מוזיקה יהודית מתאפיינת במידה רבה בחשיבות שמוענקת לרגש שעולה ממנה. השירים ביהדות במיוחד אלו הקשורים לחגים מלאים בתפילה ובהודאה והמעטפת בהם הם מושמים חשובה ומשמעותית מאד.

לנקודה הזו נכנסת להקת "שבט אחים" של האחיות כהן (בנותיהן ואחיינייותיהן) שיוצרות מוזיקה יהודית אינסטרומנטלית עם מוטיבים של מוזיקה קלאסית אך רכה ומתאימה לכל אוזן גם כזו שאינה מאזינה למוזיקה יהודית וגם זו שאינה רגילה למוזיקה הקלאסית.

באלבום החדש "בימים ההם בזמן הזה" מארחת הלהקה את נגן הקלרינט המפורסם, חיליק פרנק, שמבצע שירים רבים באלבום עמוס הרגש והשמחה.

ההרכב שכולל חליל צד, קלרינט, כינור, נבל, פסנתר, צ'לו וקונטרה בס מבצע את קלאסיקות החנוכה המוכרות והפחות מוכרים מחסידויות שונות וגם ממסורת יהודי תימן לצד שירים של קרליבך ואחרים.

האלבום אידיאלי לימי החנוכה כמוזיקת רגע מרגיעה במיוחד וגם שמחה במחרוזות השמחה. מדובר באלבום שאין הרבה סיכוי שיבקשו מכם להנמיך אותו בשונה מאלבומי חגים אחרים רעשניים יתר על המידה.

כאמור, בחרה הלהקה באלבום החדש קו מוזיקלי רך יותר מהאלבומים הקודמים של הלהקה שעובדו בצורה קלאסית עמוקה יותר, כשגם עבודת המיקס המושלמת של הכנר והמפיק, גדי פוגטש יצרה תוצאה נעימה מאד לאוזן. פוגטש לו עבר קלאסי עשיר ככנר ראשון בפילהרמונית היטיב להבין את רוח העיבודים של 'שבט אחים'.

מבחינת הלהקה האלבום מסמל את המעבר מהאולפנים אל עבר בימות ההופעות כשהכוונה היא להמשיך ולהופיע עם ההרכב באירועי נשים שונים.

קשה לי להצביע על רצועות ספציפיות כיוון שהאלבום כולו בנוי כקונספט אחד נעים ואחיד לאוזן. במסגרת הגילוי הנאות יעצתי למפיקה ונגנית חליל הצד, דבורה בילינקי (כהן) עוד לפני שיציאת האלבום ובטרם האזנתי לו במלואו, וכמות המחשבה וההשקעה שנעשו כדי לתת את הקרדיט הראוי לכל המלחינים שחלקם כמעט ואינם ידועים, היא נפלאה בעיניי ומלמדת על הכבוד שמוענק לשירים ולמוזיקה.

שניה לפני חנוכה אם חיפשתם אלבום מתאים להשמעה לאחר הדלקת הנרות, אליו תוכלו גם להצטרף בשירה, האלבום של 'שבט אחים' נוצר למענכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר