המימון הישראלי לאו"ם ייעצר

נתניהו נגד אובמה: "ביצע מחטף אנטי ישראלי. איזו בושה!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות הקובעת בין השאר כי הכותל המערבי הוא שטח כבוש. "ממשל אובמה ביצע מחטף אנטי-ישראלי מביש" אמר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90; וידאו: מתוך הפייסבוק של נתניהו)

יממה לאחר אישור ההחלטה החמורה באו"ם נגד ישראל - שבאורח נדיר מאוד לא זכתה לוטו אמריקני, כינס הערב (מוצ"ש) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים מיוחדת בה תקף בחריפות את ההחלטה.

"אין אבסורד גדול יותר מההחלטה שהתקבלה באו"ם" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ההחלטה שהתקבלה היא מעוותת ומבישה אבל נתגבר עליה. החלטה שלפיה הרובע היהודי הוא שטח כבוש - זה הזוי. הכותל המערבי הוא שטח כבוש - גם זה הזוי. אין אבסוד גדול יותר".

"יש כאן ניסיון שלא יצלח - לכפות דברים על ישראל בהסכם הקבע. הניסיון האחרון לעשות כן, נעשה בידי הנשיא קרטר, נשיא עוין לישראל. קרטר העביר החלטות גורפות נגדנו באו"ם ברוח דומה וגם זה לא צלח, התנגדנו לזה ולא קרה דבר".

"כל הנשיאים האמריקנים אחרי קרטר עמדו בהתחייבות האמריקנית לא לנסות להכתיב תנאים להסדר קבע על ישראל במועצת הביטחון. ואתמול, בניגוד גמור להתחייבות הזו, כולל התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה עצמו ב-2011, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי ישראלי מביש באו"ם".

"ההחלטה שהתקבלה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו" הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו נשנה את ההחלטה, לא ניתן לאיש לפגוע במדינת ישראל".

כזכור, במהלך סוף השבוע אושרה באו"ם החלטה 2334 נגד ההתנחלויות ביהודה ושומרון. ההחלטה אמנם לא מביאה להשלכות מידיות כלפי מפעל ההתנחלויות וישראל, אולם עלולה להביא לתביעות בהאג ולהטלת סנקציות נגד ישראל.

הדרמה המרכזית סביב ההחלטה, היא העובדה שלראשונה בתקופת כהונת נשיא ארה"ב ברק אובמה, ארה"ב נמנעה מההצבעה על ההחלטה ולא הטילה ויטו על ההחלטה המכוונת נגד ישראל. וכך, כאשר 14 מדינות מתוך 15 החברות במועצת הביטחון של האו"ם, וארה"ב נמנעה מלהטיל נגדה וטו - ההחלטה אושרה.

בעקבות אישור ההחלטה, מתחו גורמים מדיניים בישראל ביקורת כלפי ממשל אובמה, והאשימו כי מדובר בבגידה בישראל ובנקמה של אובמה בנתניהו בעקבות המתיחות שידעו השניים במהלך השנים האחרונות. עם זאתף בארה"ב דחו את הטענות כי מדובר בנקמה אמריקנית, ובן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי אמר לרשת CNN: "רצון לנקום? בשום פנים ואופן לא. זו מדיניות דו-מפלגתית, שקיימת זה עשרות שנים בארה"ב, של התנגדות להתנחלויות הישראליות".

בהודעה שפרסם ראש הממשלה בעקבות אישור ההחלטה, הותקף ממשל אובמה בצורה חריפה: "ממשל אובמה לא רק שלא הגן על ישראל נגד ההיטפלות הזאת באו"ם, הוא שיתף פעולה עמה מאחורי הקלעים. ישראל מצפה לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר טראמפ ועם ידידינו בקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, לבטל את הנזקים של החלטה אבסורדית זאת".

טראמפ עצמו התייחס גם הוא להחלטה הדרמטית של אובמה שלא להטיל וטו באו"ם, ואמר: "בנוגע לאו"ם, מה-20 בינואר (תאריך כניסתו לנשיאות), דברים ייראו אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר