חלון למזרח התיכון

זה מה שעבר השבוע על העולם הערבי | סקירה שבועית

מי הרג את סלימן אבו אלנמר - האם מדובר בחיסול או תאונה? וגם, הלחימה בסוריה, הטרור בטורקיה, המאבק של הניגרים ב'בוקו חארם' וביקורת מרוקאית על הפלסטינים (טור שבועי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לבנון: לאחר כמעט חודשיים הוקמה השבוע ממשלת לבנון בראשות סעד אלחרירי. בממשלה שהוקמה קיבל ארגון חיזבאללה שני שרים אך מחנהו קיבל לא פחות משבעה עשר שרים בינהם שר ההגנה ושר האוצר מה ששם את חיזבאללה בעמדת כח פוליטית הטובה בתולדותיו.

חיסול או תאונה - מנהיג בתנועת פתח ממחנה הפליטים עין אלחלוה נהרג ממטען מאולתר. יתכן והמטען היה שייך לו והתפוצץ עקב שריפה שנבעה מהסקה אך מקורות לבנונים טוענים כי זהו חיסול.

סלימן אבו אלנמר

סוריה: המדינה שממשיכה לעמוד בראש סדר היום הבין לאומי. בעיר חאלב הושלם השבוע פינוי של עשרות אלפי הלוחמים ובני משפחותיהם למחוז אידלב ובמקביל פונו אלפי שיעים מהכפרים אלפועה וכפריא. הלחימה בריף חאלב, תדמור ואל ראקה נמשכת והצבא הסורי מגובה ברוסים ובמליציות השיעיות וחיזבאללה ממשיכים לתקוף את מעוזי המורדים ודאע"ש אך כעת לא נראה ריכוז מאמץ במקום מסויים כפי שהיה בחאלב.

טורקיה: המדינה חוותה השבוע מספר אירועי טרור מבית דאע"ש והמחתרות הכורדיות. בשבת נהרגו חיילים מיחידה מיוחדת במחוז קפודקיא ונפצעו עוד עשרות. בהמשך השבוע רצח שוטר במשטרת ההפגנות הטורקית את שגריר רוסיה תוך שהוא מנופף באצבעו בתנועת התאוחיד וצועק בערבית וטורקית שזו נקמה על המעורבות הרוסית בחאלב. את השבוע סיים ארגון דאע"ש בהתקפה על חיילי שריון טורקים בה הרגו עשרות חיילים טורקים ולקחו לשלל שני טנקים מדגם ליאופלד 2 גרמניים. את תמונת הנצחון הפיץ הארגון על ידי שריפת שני חיילים טורקים על ידי מחבלים דוברי טורקית. ביקורת בינ"ל נמתחה על הנשיא ארדואן שנפגש עם אביה של הילדה הצייצנית מסוריה לאחר שהתברר כי לחם בשורות ארגונים איסלמים קיצוניים.

עיראק ותימן: הלחימה בפאתי מוסול מתקדמת באיטיות וקרבות רבים שנערכים לא מצליחים לשנות את מאזן הכוחות במדינה. בתימן גם נמשכו ההצקפות הסעודיות אך ללא שום התקדמות משמעותית ושינויים אסטרטגים.

מצרים: ביקורת רבה נרשמה על מצרים שסרבה להעלות את ההצעה המגנה את ההתנחלויות במועצת הבטחון לאחר שהנשיא הנבחר טראמפ דיבר עם הנשיא א סיסי.

ניגריה: לאחר הפיגועים שביצע ארגון בוקו חארם המשמש כסניף המדינה האיסלאמית במזרח אפריקה הודיע הנשיא כי הצבא הניגרי הרס את כל בסיסי הארגון. גורמים ניגרים אומרים כי הריסת הבסיסים תוציא את הארגון לרחובות וכי המדינה חשופה כעת לפיגועים רבים של הארגון.

לוב: בסוף השבוע חטפו שני מקורבים למשטר קדאפי מטוס נוסעים שנחת במלטה. האירוע הסתיים ללא נפגעים לאחר שהחוטפים הסגירו את עצמם לרשויות.

תוניסיה: המדינה עלתה לכותרות השבוע עם ההתנקשות במהנדס התעופה של ארגון חמאס בעיר ספאקס. במסיבת עיתונאים הודיעה המדינה כי גורמי ביון זרים אחראים להתנקשות. שר הבטחון ליברמן אמר השבוע כי ישראל עושה מה שצריך בכדי להגן על עצמה בכל מקום. באירוע אחר עלתה תוניסיה כאשר התברר שאת הפיגוע בברלין ביצע מחבל תוניסאי שנהרג על ידי משטרת מילנו לאחר מצוד בן מספר ימים.

מרוקו: ביקורת מרוקאית נמתחה על הפלסטינים לאחר שכתגובה לביקור עיתונאים מרוקאים בישראל ביקרה משלחת פלסטינית בחבל הסהרה המערבית והביעה הזדהות עם ארגון הטרור הבדלני פולסריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר