בגלל ההצבעה במועצת הביטחון

נקמת נתניהו באוקראינה: בוטל ביקורו של רה"מ גרויסמן

לאחר תמיכתה של אוקראינה בהצעה נגד ההתנחלויות - במועצת הביטחון, הורה ראש הממשלה נתניהו לבטל -במחאה - את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה וולדומיר גרויסמן, בישראל (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, הערב וראש ממשלת אוקראינה וולודימיר גרויסמן (צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ, פלאש 90, שאטרסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (מוצאי שבת) לבטל את ביקורו הרשמי של ראש ממשלת אוקראינה, וולדומיר גרויסמן, בישראל. הסיבה: מחאה על הצבעת אוקראינה בעד ההחלטה האנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם.

גרויסמן, ראש הממשלה היהודי של אוקראינה החשבת למדינה ידידותית של ישראל, היה אמור להגיע בשבוע הבא לביקור רשמי בישראל.

פקידים בכירים בישראל מציינים כי הצבעת אוקראינה מוכיחה על המעורבות של נשיא ארה"ב ברק אובמה, מאחורי הקלעים, בגיבוש ההחלטה נגד ישראל.

לדבריהם, גרויסמן הנחשב לתומך ישראל, רצה שאוקראינה תמנע בהצבעה, אך נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, החליט להצביע בעד לאחר שיחה טלפונית בינו לבין סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

יצוין כי פרט לאוקראינה, 13 מדינות נוספות מתוך 15 חברות מועצת הביטחון תמכו בהחלטה. ארצות הברית הייתה היחידה שנמנעה, ובצעד חריג מאוד ומעורר סערה, בחרה לא להטיל וטו על החלטה נגד ישראל.

בנוסף, הורה נתניהו לשגרירי ישראל בניו זינלד ובסנגל, לשוב ארצה באופן מיידי להתייעצויות, לאחר ששתי המדינות הללו קידמו את הצעת ההחלטה יחד עם ונצואלה ומלזיה.

"אובמה במחטף מביש". נאום התגובה של ראש הממשלה (צילום: מתוך פייסבוק)

במקביל משרד החוץ קיבל הנחיה מראש הממשלה לבטל את ביקורו של שר החוץ הסנגלי בארץ, בעוד שלושה שבועות ולבטל את כל תוכניות הסיוע לסנגל.

בישראל התאכזבו מההצבעה של בריטניה, אוקראינה, יפן ואורגוואי. לגבי רוסיה, עד הרגע האחרון הייתה תקווה כי הנשיא פוטין יטיל וטו, לאחר שראש הממשלה נתניהו שוחח איתו השבוע פעמיים, אך לבסוף רוסיה תמכה בהצעה.

הערב, התייחס ראש הממשלה נתניהו להחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם ואמר: "אזרחי ישראל, אני רוצה להרגיע אתכם. ההחלטה שהתקבלה אתמול באו"ם היא מעוותת, היא מבישה, אבל אנחנו נתגבר עליה. ההחלטה קובעת שהרובע היהודי הוא שטח כבוש - זה הזוי. ההחלטה קובעת שהכותל המערבי, הכותל, הוא שטח כבוש - גם זה הזוי. אין אבסורד גדול יותר מאשר לקרוא לכותל המערבי ולרובע היהודי שטח כבוש. יש פה גם ניסיון שלא ייצלח לכפות תנאים על ישראל בהסדר קבע. אתם אולי זוכרים שהאחרון שניסה לעשות זאת היה קרטר, נשיא עוין ביותר לישראל שאמר רק לאחרונה שהחמאס אינו ארגון טרור. קרטר העביר החלטות גורפות נגדנו באו"ם ברוח דומה, וגם זה לא צלח. התנגדנו לזה ולא קרה דבר.

"כל הנשיאים האמריקנים אחרי קרטר עמדו בהתחייבות האמריקנית לא לנסות להכתיב תנאים להסדר קבע על ישראל במועצת הביטחון. ואתמול, בניגוד גמור להתחייבות הזאת, כולל התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה עצמו ב-2011, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי ישראלי מביש באו"ם. אני רוצה להגיד לכם שההחלטה שהתקבלה, לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו. היא פוגעת בצדק, היא פוגעת באמת. תחשבו על האבסורד הזה, חצי מיליון בני אדם נטבחים בסוריה, רבבות נשחטים בסודן, המזרח התיכון כולו עולה בלהבות וממשל אובמה ומועצת הביטחון בוחרים להיטפל דווקא לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון - מדינת ישראל. איזו בושה.

"ידידיי, אני מבקש לומר לכם בערב חנוכה, שזה לא יעזור להם. אנחנו דוחים את ההחלטה הזאת על הסף, כפי שדחינו את ההחלטה באו"ם שקבעה שהציונות היא גזענות. זה לקח זמן אבל ההחלטה ההיא בוטלה, זה ייקח זמן וגם זו תבוטל. עכשיו אני אגיד לכם איך היא תבוטל. היא תבוטל לא על ידי נסיגות שלנו, אלא על ידי עמידה איתנה שלנו ושל בעלי בריתנו. אני מזכיר לכם שאנחנו נסוגנו מעזה, עקרנו יישובים, הוצאנו אנשים מקברים. זה עזר לנו במשהו באו"ם? זה שיפר את היחס באו"ם? - קיבלנו אלפי רקטות וקיבלנו באו"ם את דוח גולדסטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר