אם שותים (נכון) - לא נוהגים (לקבל כאב ראש למחרת)

הנגאובר פוגש בדרך כלל את שתייני האלכוהול המכורים, אך מספר טעויות נפוצות הוא יגיע גם אם רק 'לקחתם לגימה'. איך להימנע ואיך להתמודד עם תופעות הלוואי הלא נעימות בעליל (Men)

לא נעים מאד: הנגאובר (צילום: שאטרסטוק)

האירוע: מסיבת חנוכה, שבע ברכות של אח, מפגש של חברים, או כל מאורע אחר בו הוגשו לשולחן משקאות חריפים ומשמחים.

המקרה: אתה בדר"כ לא שותה, אבל לקחת לגימה שמהכוס של זה שישב לידך, ואופס… אתה מוצא את עצמך על השולחן מרקד ושר, או לחילופין בבית של חבר ישן שאין לך מושג מיהו ואיך הגעת לשם. אבל הבעיה האמיתית לא מתחילה כאן.

אתה זוכר את כאב הראש האיום, תחושת הבחילה, הסחרחורת והתייבשות בבוקר שלמחרת? כן, אתם לא לבד ויש לזה גם הגדרה: הנגאובר.

ההנגאובר פוגש בדרך כלל את השתיינים שהגזימו קצת ולא חישבו נכון את השתייה. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם להתמודד עם תופעות הלוואי או בכלל לא להגיע להנגאובר.

ראשית, בשתיית האלכוהול יש לדעת שאין להגזים, הדבר אינו בריא כלל וכלל ועשוי לפגוע בלב ובכבד, אך אם אתם כבר שותים מסיבות משמחות, המנעו ממספר פעולות שעלולות לרתק אתכם למיטה למחרת.

אז איך נמנעים מזה?

• אל תשתו אלכוהול על קיבה ריקה ויחד עם השתייה הרבו באכילת פחמימות שיאטו את קצב ספיגת האלכוהול.

• הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים בעלי צבע כהה מאחר והם מכילים תרכובות טבעיות מסוימות שעלולות לגרום לגירוי כלי הדם והמוח אצל אנשים רגישים ולהחמיר את ההנגאובר.

• לא לעשות את השילוב של הודקה רד בול (כן, המבצעים של הקיוסקים לא הכי בריאים) לא לשתות משקאות מוגזים עם האלכוהול משום שכך האלכוהול נספג בגוף במהירות.

• שתו המון מים לפני, באמצע ואחרי, ולפני השינה שימו ליד המיטה בקבוק עם מים כך שבמהלך הלילה אם תתעוררו, שתו מעט מים.

לא הקשבתם לנו, שתיתם הרבה, ולא באופן הרצוי, ומצאתם את עצמכם מייחלים למותכם בשל הכאב ראש הנורא שתקף אתכם למחרת. מה עושים כדי להקל על המצב?

ובכן, בשוק ובקרב תרופות הסבתא קיימים פתרונות שלא ממש עוזרים:

•עוד כוסית כדי לסדר את הראש זו המלצה אולי של יצרני הוויסקי, זה לא באמת עובד. ארוחת בוקר שומנית רק תוסיף קלוריות ותרחיק אתכם עוד כמה גרמים מהכניסה לחליפה של החתונה ולא רק זה, אתם תסבלו מצרבות ומכאבי בטן. מומלץ ללכת על ארוחה קלילה ועל שתייה מרובה של נוזלים.

בקרב בחורי הישיבות כולם מכירים את הפתרון של הבחור שאחראי על ארון העזרה ראשונה, קח אספירין הכול יהיה בסדר תרגיש כמו חדש, רק לקרוע את הניילונים. אז שימו לב אספירין יקל אולי מעט על כאב הראש אבל יחמיר את הצרבות הקשות.

האמת שעל שתיית קפה אנחנו לא מי יודע מה סגורים, מצד אחד, קפאין יכול לגרום לכיווץ כלי הדם ולעלות את לחץ הדם ובכך להחמיר את הסימפטומים של הנגאובר. מאידך, הימנעות מקפה, אם נוהגים לשתות קפה, עלולה לגרום להופעת אחד הסימפטומים של גמילה מקפאין - כאב ראש. לכן, אם רוצים לשתות קפה בבוקר עם הנגאובר, רצוי לשתות כמות קטנה ולהמתין חצי שעה-שעה כדי לראות איך מרגישים.

יש גם את הרעיון של סאונה. המומחה בוועד תמיד היה אומר, לך לסאונה תזיע וכל האלכוהול יצא החוצה. אל תקשיבו לו בחיים, הסאונה יכולה לגרום לנזק גופני מאחר והחום הרב בסאונה עלול לגרום לשינויים בתפקוד כלי הדם ובזרימת הדם, להחמיר את ההתייבשות, לגרום לנפילות בלחץ הדם ולהפרעות מסוכנות בקצב הלב.

אז מה כן?

• מומלץ להרבות בשתיית מים, מרקים צחים, מיצים או משקאות איזוטוניים המיועדים לספורטאים כדי להקל על ההתייבשות.

• מאכלים מתוקים עשויים לסייע אם מרגישים רעידות בידיים.

• תרופות להקלה על כאבים שנמכרות ללא מרשם רופא עשויות להפחית מעוצמת התחושות הלא נעימות של הנגאובר.

והתרופה הכי טובה זה לשוב למיטה בבית ולחרוך את הסדין. שינה טובה פשוט תסייע לכם לצאת מהמצב הלא הכי נעים ולתת לגוף להתאושש מעט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר