"מתי אבא כבר יחזור?"

בנו של העצור החרדי מתחנן: "קשה לנו חנוכה בלי אבא"

שלמה ויספיש, פעיל מוכר ב'העדה', נעצר לפני מספר חודשים ונותר במעצר בשל סירובו ללבוש אזיק אקלטרוני. כעת, בנו הקטן מתחנן שישחררו את אביו לימי החנוכה: "קשה לנו" • צפו בווידאו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שלמה ויספיש, נעצר לפני מספר חודשים, במהלך ההפגנות נגד הרב חנוך הבלין, רבה של קרית גת, בעקבות הסדר הגיוס של חב"ד וצה"ל.

ויספיש, לו מספר עניינים משפטיים בעקובת הפגנות שונות בהן השתתף, נעצר עד לתום ההליכים המשפטיים, אך בהתערבות עסקנים מ'העדה החרדית', ניאות בית המשפט לשחררו למעצר בית, בתנאי שיישא על עצמו אזיק אלקטרוני.

אלא שויספיש סירב לשאת על עצמו את האזיק האלקטרוני בשבת - בשל החשש לחילול שבת, ובית המשפט החזירו למעצר מאחורי הסורגים.

בסוף השבוע, תועד בנו, יוסי ויספיש, מתחנן שישחררו את אביו שאמור להיות גם בחג החנוכה בתא המעצר.

בסרטון שהגיע לידי "כיכר השבת" נשמע הילד כשהוא מתחנן: "כל הילדים ידליקו נרות חנוכה ועם אבא שלהם ישירו זמירות, אני לא יודע מי ידליק איתי נרות. בראש השנה הייתי לבד, מתי אבא כבר יחזור? קשה לי ללכת לבית הכנסת לבד, לאמא שלי ואחיות שלי יהיה קשה חנוכה בלי אבא".

במשפחתו של ויספיש מספרים כי בית המשפט בירושלים - הדן בתיק מעצר אחר של שלמה ויספיש, החליט בשבוע שעבר לשחררו ממעצר - גם ללא אזיק אלקטרוני, בכפוף לשורת תנאים בהם ערבות של 25 אלף שקלים ותנאים נוספים, זאת בכפוף להחלטת בית המשפט באשקלון.

אך לדבריהם, מאמצי המשפחה עד כה לקדם הסכמה של הפרקליטות - המטפלת בתיק המעצר בעקבות ההפגנות בקרית גת, הנידון בבית המשפט אשקלון - לתנאים שהציב בית המשפט בירושלים, נתקלים בקשיים מה שהביא להשארת ויספיש במעצר גם בימים אלו, ימי חנוכה.

צפו בסרטון של הילד מבכה על אביו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר