מחקרים קבעו

הקלישאה מוכחת: גברים רואים דברים אחרת מנשים

מחקר חדש מצא כי קיים הבדל מגדרי באופן בו המח סופג מסר חזותי, כלומר, בין דפוסי ההסתכלות של גברים ונשים. עכשיו נותר לכם לנחש מי נוטה לבהות בעומד מולו ומי דווקא מישיר מבט? (Men)

לא רואים אותו דבר (צילום: שאטרסטוק)

גברים רואים דברים אחרת מנשים, והפעם אנחנו דווקא לא פותחים פה עוד דיון פילוסופי עמוק שנועד להציל את כבודנו האבוד. מחקר חדש שהצטרף לסדרת המחקרים המוכיחים את השוני בי המוח הגברי לנשי, מצא כי קיים הבדל מגדרי באופן בו המח סופג מסר חזותי.

המחקר שנמשך 3 שבועות בדק את דפוסי ההסתכלות של 405 גברים ונשים שהביטו במשך 15 דקות על פניהם של שחקנים שהוצגו להם. באמצעות סריקות העיניים הצליחו החוקרים, מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון לזהות את מין הנסיין בהצלחה של 80 אחוזים.

על פי ניתוח דפוסי ההסתכלות, נשים נוטות להתמקד דווקא בצד השמאלי של פני העומד מולם, בעיקר בעין. "העובדה שהאונה הימנית משפיעה על שדה הראייה השמאלי, יכולה להסביר מדוע לאנשים יש נטייה שמאלה כאשר הם מתבוננים בפנים", מסביר ד"ר אנטואן קוטרוט, עורך המחקר וחוקר מדעי הקוגניציה. "למה הנטיה זו היא חזקה עוד יותר אצל נשים? האמת היא שאנחנו לא באמת יודעים", כך הודה.

בנוסף, עלה מהמחקר כי באופן כללי נשים נוטות לבחון ביתר עניין את פניו של בן/ת שיחתם. לעומת זאת גברים נוטים לבהות יותר ופחות למקד את המבט בפניו של העומד מולם, מה שיכול אולי להסביר את ההאשמות החוזרות ונשנות של האישה: 'למה אתה לא מקשיב לי??!!'

המחקר הזה הוא פורץ דרך בכך שהוא מפריך את התיאוריה המקובלת עד היום לפיה קיים דפוס הסתכלות אוניברסלי בחקירת הפנים התקף לכלל האנושות. המחקר מוכיח כי לכל אחד יש את טביעת העין היחודית שלו המשתנה בהתאם לגיל, למין ולתרבות. מלבד היותו משעשע כשהוא מוכיח שוב את ההבדל המהותי בין גבר לאישה, הוא פותח דלת לאופק מחקרי חדש שיתבסס על חקר המבט כאמצעי קל וזול לזיהוי מחלות כמו אוטיזם, דמנציה או הפרעות קשב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר