תיעוד מלהבות האש

אש בחיפה: שריפת ענק במיכל אחסון דלק בבתי הזיקוק

שריפת ענק פרצה במיכל אחסון דלק בבתי הזיקוק בחיפה, להבות האש והעשן השחור המיתמר מעל המקום נראים בכל העיר. כוחות גדולים של כיבוי אש מנסים להשתלט על האש. כבישים נחסמו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בכסלו תשע"ז | 25.12.16
האש בבתי הזיקוק (צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף; וידאו: איחוד הצלה כרמל)

שריפת ענק פרצה הבוקר (ראשון) במיכל אחסון דלק בבתי הזיקוק בחיפה, להבות האש והעשן השחור המיתמר מעל המקום נראים בכל העיר. כוחות גדולים של כיבוי אש מנסים להשתלט על האש וכבישים נחסמו.

בתום הערכת מצב, כשלוש שעות לאחר פרוץ השריפה, נמסר כי אין סכנה לתושבי איזור מפרץ חיפה והקריות שיכולים להמשיך בשגרת עסוקיהם. המשך הטיפול באירוע הוא נקודתי בתחום המפעל בלבד. כל הצירים נפתחו לתנועה, התנועה זורמת.

מדובר במיכל בנזין שהיה בתהליך ריקון שהחל לבעור, מפלס הדלק במיכל היה נמוך יחסית - כמטר וחצי. עיקר המאמץ של הכוחות הושקע בקירור המכלים הסמוכים. עשרות צוותי כיבוי נוטלים חלק בפעולות הכיבוי וההערכה הינה שבתוך כשעה וחצי יאזל הדלק במיכל הבוער. כשעה וחצי לאחר פרוץ השריפה נמסר כי מפלס הדלק במיכל הבוער ירד ל-75 ס"מ.

במשרד להגנת הסביבה קראו לציבור שלא לשהות באזור צומת הצ'ק פוסט.

צפו: להבות האש ופעולות הכיבוי (צילום: כב"ה מחוז חוף)

"אנחנו לא מדברים עדין במונחים של שליטה אך נכון לעכשיו ניתן לומר שהארוע מטופל ומנוהל. שוב, עיקר המאמץ מושקע בביצוע הגנה היקפית על המיכלים השכנים", מבהירים בכיבוי האש.

בהערכת מצב של כיבוי האש הועלתה אפשרות מצד גורמי המפעל לקריסה אפשרית של המיכל הבוער. גם אם אכן כך יקרה, החומר יגלוש לתוך מאצרה יעודית וישאר מתוחם.

עיקר הדאגה, אומרים בכיבוי, היא מהמיכלים השכנים ולוחמי האש מנהלים קרב בלימה עיקש מלמנוע מקרינת החם לחמם את דופן אותם מיכלים. מבחינת הערכת הסיכונים כרגע הרדיוס בו קיימת סכנה מוחשית לחיי אדם הוא רדיוס בן 150 מ' סביב המיכל וזה התחום בו נמצאים לוחמי האש.

מאיגוד ערים להגנת הסביבה נמסר כי "אנו ממליצים לתושבי קרית חיים וקרית מוצקין לסגור דלתות וחלונות ולהישאר בבתים, בשל חלקיקים מזהמים באוויר הנגרמים משריפת חומר מזהם (בנזין). אנו עוקבים אחר תחנות הניטור, לפי שעה ישנה עליה במזהמים בקריית מוצקין וקרית חיים".

מקבוצת בזן נמסר כי "מדובר במיכל אחד של כ-12 אלף קו"ב כאשר פחות מ-10% נמצאים במיכל. אין נפגעים והכוחות כיבוי רבים עוסקים במניעת התפשטות האש לסביבה. המיכל לא נמצא בקרבת מתקני הייצור".

בעקבות השריפה מנהרות הכרמל נחסמו לתנועה ממחלף נו"ש לכיוון שדרות ההסתדרות וכן נחסמו לתנועה לשני הכיוונים כביש 4 שדרות ההסתדרות מלב המפרץ עד אריה שנקר, צפון, כביש 22 נחסם לתנועה ממחלף איקאה לכיוון כביש 772 עד מחלף יגור, אך עם השגת השליטה נמסר מהמשטרה כי כלל הצירים שנחסמו לתנועה - נפתחו.

צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף
צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף
צילום: איחוד הצלה כרמל
צילום: איחוד הצלה כרמל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר