פריצת דרך ענקית

התגלה חיסון נגד נגיף האבולה המסוכן

החיסון עדיין לא אושר על ידי הגורמים הממסדיים ברחבי העולם, אולם בפועל הוא הוכח כיעיל וכתרופה היחידה שקיימת למחלה הקשה שהמיתה קרוב ל-12 אלף בני אדם (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אפריקה, חיסון נגד אבולה. אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

נגיף האבולה, אחד הנגיפים המסוכנים בעולם הידועים למדע היום, בדרך למיגור אפשרי, עם גילויו של חיסון עבורו. מאז התפרצות המחלה הקשה ב2014 במדינות רבות באפריקה, ארגון הבריאות העולמית עסק בחיפוש אינטנסיבי אחרי חיסון לנגיף קשה הזו.

לאחרונה, כך נודע, נמצא חיסון ניסיוני שהוכח בינתיים כיעיל נגד המחלה. כזכור, בהלה גדולה שררה בעולם בשנתיים האחרונות בעקבות התפרצות חריפה במיוחד של המחלה באפריקה והחשש שגם מדינות אחרות ברחבי העולם יסבלו מזליגה של הנגיף אליהם.

זוהי התפתחות דרמטית, מאחר ובהתפרצות האחרונה של המחלה באפריקהמתו ממנה 11,841 בני אדם. במדינות רבות אף הוטל עוצר על האזורים שבהם נמצאה המחלה, כדי לנסות למנוע את התפשטותה לאזורים נוספים. ארגון הבריאות העולמי כבר הזמין כ-300 אלף מנות חיסון, כדי להתכונן לאפשרות כי המחלה תתפרץ שוב בחלק ממדינות אפריקה.

יצויין, כי הרשויות הרגולטוריות בעולם טרם אישרו את השימוש המאסיסי בחיסון זה, אף שלאחר ש-6000 אנשים במדינת גינאה המשוונית באפריקה קיבלו אותו נעצרה אצלם הופעת המחלה, כשאחרי 10 ימים הם נמצאו נקיים לחלוטין מהנגיף המסוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר