שמות יהודיים לשכונה

הוועדה החליטה: "טלעת עין סילוואן"? אמור מעתה - "מי השילוח"

על פי החלטת וועדת השמות בעיריית ירושלים זוכה שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, ולא בפעם הראשונה, לשמות יהודיים לרחובותיה. "בסוף יקראו לזה תל אביב", צופה תושב מקומי (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סילוואן. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חמישה רחובות חסרי שם בשכונת סילוואן הערבית בירושלים, זכו לשמות חדשים, יהודיים - כך החליטה ועדת השמות של עיריית ירושלים. והשמות הם: "כרם זיתים", "שכונת התימנים", "דרך הכדים", "מעלות מי השילוח" ו"דרך הגן".

חלק מהשמות הללו יתורגמו בשלטי הרחוב גם לערבית, כך שרחוב "מי השילוח" יקרא גם "טלעת עין סילוואן" ורחוב "שכונת התימנים" יכונה גם "חארת אל ימן".

לדברי יעל ענתבי, יו"ר ועדת השמות העירונית, תושבי המקום דווקא הביעו את הסכמתם להחלטה זו, "כחלק ממגמת שיתוף הפעולה בין היהודים לערבים בסילוואן. אלו שמות שמקובלים על כל הצדדים".

אך בשטח, בכפר סילוואן עצמו, נשמעו גם קולות זעם: "לא שאלו אף אחד", טוען אחמד קראעין אבו חמיד, אחד התושבים. "משנים את הכל, העיקר שיהיה שייך ליהודים. בסוף יקראו לזה תל אביב. השמות שהם קוראים זה רק בספרים שלהם, לא אצלנו. אנחנו 90 אחוז מהתושבים פה".

לדבריו, המצוטטים באתר 'וואלה' המביא את הידיעה, "בשביל כמה בודדים הם משנים את הכל. רק המתנחלים וחברת האבטחה יקראו לזה ככה". לפני כשנה, כזכור, החליטה ועדת השמות בעיריית ירושלים לבחור ב"שיר למעלות", "קדמת ציון" ו"מעלות עיר דוד" כשמות עבריים חדשים לרחובות בסילוואן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר